Pojazdy z polskich filmów
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1693
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
37 lat później ponownie nakręcono akcję pod arsenałem. Film otrzymał tytuł "Kamienie na szaniec"-tak jak książka Aleksandra Kamińskiego, która była podstawą pierwszego jak i drugiego filmu.
Pojazdów tu znacznie mniej ale kilka przedstawię.
Renault AHN 1 (1949) z pierwszej wersji został zastąpiony samochodem przypominającym właściwy model Renault AHS (prod. wojenna)
. Jest to jednak przeróbka poczciwego Stara 25. Kolejny pojazd udający inną markę to powojenny Moskwicz 400 lub 401 "gra rolę" Opla Kadetta. Różnice są minimalne, bo Moskwicz 400/401 to w zasadzie kopia Opla. Niczego natomiast nie udaje malutki włoski samochodzik w filmie występujący jako pojazd harcerzy z Szarych Szeregów-Fiat 500 Topolino (po włosku: myszka). Dwuosobowe autko (z tyłu można umieścić co najwyżej dwoje małych dzieci lub bagaż) o pojemności niecałych 600cm3. Produkowany był przez 19 lat (1936-1955) a także na licencji we Francji jako Simca 5 (1936-48) .
I oczywiście motocykl M 72 już ładniej "ubrany" by udawać BMW. Nawiasem mówiąc film został zjechany przez krytykę za infantylną reżyserię i kiepskie teksty.
C.
Pojazdów tu znacznie mniej ale kilka przedstawię.
Renault AHN 1 (1949) z pierwszej wersji został zastąpiony samochodem przypominającym właściwy model Renault AHS (prod. wojenna)
. Jest to jednak przeróbka poczciwego Stara 25. Kolejny pojazd udający inną markę to powojenny Moskwicz 400 lub 401 "gra rolę" Opla Kadetta. Różnice są minimalne, bo Moskwicz 400/401 to w zasadzie kopia Opla. Niczego natomiast nie udaje malutki włoski samochodzik w filmie występujący jako pojazd harcerzy z Szarych Szeregów-Fiat 500 Topolino (po włosku: myszka). Dwuosobowe autko (z tyłu można umieścić co najwyżej dwoje małych dzieci lub bagaż) o pojemności niecałych 600cm3. Produkowany był przez 19 lat (1936-1955) a także na licencji we Francji jako Simca 5 (1936-48) .
I oczywiście motocykl M 72 już ładniej "ubrany" by udawać BMW. Nawiasem mówiąc film został zjechany przez krytykę za infantylną reżyserię i kiepskie teksty.
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jaskółka
- Moderator
- Posty: 2582
- Rejestracja: 9 gru 2012, o 16:23
- Województwo: Pomorskie
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1693
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów


"Zespół Autorów Filmowych "DROGA "
Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa
przedstawiają film pt
MIASTECZKO.
Film nakręcony w 1958. Sporo pojazdów, ale już wcześniej pokazywanych. Może oprócz tego OPEL P4 - jedyny samochód w miasteczku. I jedyna taksówka z numerem na drzwiach.


C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- morgan
- SIERZANT
- Posty: 145
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 12:05
- Województwo: Podkarpackie
Re: Pojazdy z polskich filmów
Sporo motocykli zabytkowych widziałem "na żywo" ale do tego francuza nie miałem jakoś szczęścia 

- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1693
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 361 times
Re: Pojazdy z polskich filmów
Tym razem bez fot, bo filmu jeszcze nie ma
Kiedy w Oświęcimiu w 1928 roku zakończyła działalność Fabryka Maszyn Rolniczych, Odlewnia Żelaza i Metali POTĘGA do fabrycznych budynków wprowadziła się nowa firma. Zjednoczona Fabryka Maszyn i Samochodów SA Oświęcim-Praga. Polsko Czeska spółka założona 13 kwietnia 1929 roku. W zasadzie działalność firmy polegała na montowaniu czeskich samochodów PRAGA (modele Piccolo, Alfa, Grand i Mignon) oraz trzyosiowej ciężarówki Praga RV-także jako samochodów pożarniczych. Do 1939 roku wyprodukowano około 1700 pojazdów osobowych (w wersjach torpedo, kabriolet, kareta i coupe) i ciężarowych w kilku wersjach, które sprzedawano pod mianem Oświęcim-Praga. Do dzisiaj zachowało się niewiele samochodów Praga a samochodów Oświęcim-Praga przypuszczalnie tylko jeden egzemplarz.
W roku 1931 samochód Oświęcim-Praga wziął udział w zimowym rajdzie Monte Carlo z załogą Adam Potocki, Stanisław Barylski i Ignacy Kałapajto. Załoga była jedną z dwóch, które trasę pokonały w 100 procentach, jednak ostatecznie zebrała tylko liczbę punktów na zakwalifikowanie się na 15 miejscu.
Właśnie powstaje (w założeniu 90 minutowy) film pod tytułem Oświęcim-Praga o tej właśnie wytwórni.
C.

Kiedy w Oświęcimiu w 1928 roku zakończyła działalność Fabryka Maszyn Rolniczych, Odlewnia Żelaza i Metali POTĘGA do fabrycznych budynków wprowadziła się nowa firma. Zjednoczona Fabryka Maszyn i Samochodów SA Oświęcim-Praga. Polsko Czeska spółka założona 13 kwietnia 1929 roku. W zasadzie działalność firmy polegała na montowaniu czeskich samochodów PRAGA (modele Piccolo, Alfa, Grand i Mignon) oraz trzyosiowej ciężarówki Praga RV-także jako samochodów pożarniczych. Do 1939 roku wyprodukowano około 1700 pojazdów osobowych (w wersjach torpedo, kabriolet, kareta i coupe) i ciężarowych w kilku wersjach, które sprzedawano pod mianem Oświęcim-Praga. Do dzisiaj zachowało się niewiele samochodów Praga a samochodów Oświęcim-Praga przypuszczalnie tylko jeden egzemplarz.
W roku 1931 samochód Oświęcim-Praga wziął udział w zimowym rajdzie Monte Carlo z załogą Adam Potocki, Stanisław Barylski i Ignacy Kałapajto. Załoga była jedną z dwóch, które trasę pokonały w 100 procentach, jednak ostatecznie zebrała tylko liczbę punktów na zakwalifikowanie się na 15 miejscu.
Właśnie powstaje (w założeniu 90 minutowy) film pod tytułem Oświęcim-Praga o tej właśnie wytwórni.
C.
- Rating: 5.56%
- TST
- MLODSZY CHORAZY
- Posty: 225
- Rejestracja: 27 gru 2018, o 21:15
- Województwo: Mazowieckie
- morgan
- SIERZANT
- Posty: 145
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 12:05
- Województwo: Podkarpackie
Re: Pojazdy z polskich filmów
Masz może zdjęcia samochodu Praga RV w wersji pożarniczej? Trochę interesuję się pożarnictwem, ot takie małe zboczenie zawodowe. Dobrze jest znać historię służby, której się poświęciło kilkanaście lat życia 

- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1693
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
Dawno temu, gdy prenumerowałem "Svet Motoru" z Czechosłowacji to na 100% miałem. Ale to już historia. Mam jeszcze trochę książek-poszukam w czeskiej literaturze.
C.
C.
- morgan
- SIERZANT
- Posty: 145
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 12:05
- Województwo: Podkarpackie
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1693
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
Niestety-nie znalazłem w swoich materiałach. A prywatne muzeum PRAGA w Pradze przechodzi ciężkie chwile, jest nieczynne a rodzinka szarpie się między sobą.
Film znany (przynajmniej wśród znacznej części userów.
Samochód z czołówki to Chevrolet DeLuxe produkowany w USA od 1941 (jednak karoseria nieco inna) aż do 1952. W kilku wersjach karoseryjnych i niewielkimi zmianami w wyglądzie przodu.
Model DeLuxe z filmu to popularny samochód "urzędniczy"-służbowy, który także trafiał w ręce prywatne. I zazwyczaj służył jako taksówka. Jak w filmie. W amerykańskiej rzeczywistości wyglądał tak. Ładniejszy, bo nie czarny. Nasi urzędnicy mieli do dyspozycji tylko czarne.
Kolejny pojazd to radziecka ciężarówka ZIS 5. Już gościł w tym temacie więc opisywać nie trzeba.
Ponieważ w filmie "Sami swoi" przeplata się wątek współczesności (po pojazdach sądząc-lata sześćdziesiąte) oraz początki konfliktu Kargule-Pawlaki i osadnictwo na "ziemiach odzyskanych" więc i pojazdy są z dwóch epok.
Na podwórku Pawlaków zobaczyć można motocykl SHL. Model M11 z silnikiem 175 cm3 W jednym ujęciu widać także na podwórku Pawlaka sprzęt rolniczy, którego już teraz raczej się nie spotyka. To w zasadzie ciągnik ale noszący oficjalną nazwę nośnik narzędzi. To model RS 09. Maszyna początkowo (lata pięćdziesiąte) w ZSRR a później (1956-66) w NRD. Stamtąd trafiały na nasze pola, przede wszystkim PeGeeRowskie i zwykłą koleją rzeczy do rolników indywidualnych.
W zasobach NAC znalazłem zdjęcie pokazujące jak wykorzystywano taki nośnik narzędzi. Na tej "ramie z silnikiem" można było zamontować praktycznie każde narzędzie rolnicze czy budowlane. Oczywiście jeśli było specjalnie wyprodukowane do współpracy z RS 09.
Wracając ze wsi do miasta
widoczek z ulicy miasteczka w latach sześćdziesiątych środkiem której Pawlaki idą dyskutując.
Po lewej widać biały samochód produkcji jugosłowiańskiej. To licencyjny FIAT 600 w tej wersji noszący nazwę ZASTAVA 750.
CDN
Film znany (przynajmniej wśród znacznej części userów.
Samochód z czołówki to Chevrolet DeLuxe produkowany w USA od 1941 (jednak karoseria nieco inna) aż do 1952. W kilku wersjach karoseryjnych i niewielkimi zmianami w wyglądzie przodu.
Model DeLuxe z filmu to popularny samochód "urzędniczy"-służbowy, który także trafiał w ręce prywatne. I zazwyczaj służył jako taksówka. Jak w filmie. W amerykańskiej rzeczywistości wyglądał tak. Ładniejszy, bo nie czarny. Nasi urzędnicy mieli do dyspozycji tylko czarne.

Kolejny pojazd to radziecka ciężarówka ZIS 5. Już gościł w tym temacie więc opisywać nie trzeba.
Ponieważ w filmie "Sami swoi" przeplata się wątek współczesności (po pojazdach sądząc-lata sześćdziesiąte) oraz początki konfliktu Kargule-Pawlaki i osadnictwo na "ziemiach odzyskanych" więc i pojazdy są z dwóch epok.
Na podwórku Pawlaków zobaczyć można motocykl SHL. Model M11 z silnikiem 175 cm3 W jednym ujęciu widać także na podwórku Pawlaka sprzęt rolniczy, którego już teraz raczej się nie spotyka. To w zasadzie ciągnik ale noszący oficjalną nazwę nośnik narzędzi. To model RS 09. Maszyna początkowo (lata pięćdziesiąte) w ZSRR a później (1956-66) w NRD. Stamtąd trafiały na nasze pola, przede wszystkim PeGeeRowskie i zwykłą koleją rzeczy do rolników indywidualnych.
W zasobach NAC znalazłem zdjęcie pokazujące jak wykorzystywano taki nośnik narzędzi. Na tej "ramie z silnikiem" można było zamontować praktycznie każde narzędzie rolnicze czy budowlane. Oczywiście jeśli było specjalnie wyprodukowane do współpracy z RS 09.

Wracając ze wsi do miasta

Po lewej widać biały samochód produkcji jugosłowiańskiej. To licencyjny FIAT 600 w tej wersji noszący nazwę ZASTAVA 750.
CDN
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1693
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 361 times
Re: Pojazdy z polskich filmów
Ulica w miasteczku i samochód po lewej.
). Dokonano kilku niewielkich zmian w pierwowzorze, między innymi zwiększono pojemność silnika do 750 cm3. Ciekawostką może być to, że samochód ten był napędzany czterocylindrowym silnikiem, chłodzonym cieczą, który umieszczony był z tyłu...wzdłużnie.
Od roku 1968 zawiasy drzwi przeniesiono na przedni słupek, więc otwierały się już zwyczajnie a nie w systemie potocznie zwanym "kurołap"
-do tyłu.
W początkowej części filmu widać także stojący na polu czołg T 34/85. Na wieżyczce ma on numer taktyczny 102.
1-pierwszy pułk czołgów
0-kompania sztabowa
2-drugi czołg po czołgu dowódcy kompanii.
Pośrednio jest to nawiązanie do serialu "Czterej pancerni i pies". Ale tylko pośrednio. "Sami swoi" i "Czterej pancerni i pies" to filmy kręcone w tym samym, 1966, roku. Przy produkcji serialu użyto 3 egzemplarzy T-34/85 i jednego przekroju. Po prostu jeden z "Rudych" posłużył jako tło na polu w filmie "Sami swoi".
Czołg pojawia się jeszcze raz. Gdy Pawlaki prawie wywołują trzecią wojnę podpalając zboże na polu minowym, na ich podwórko wjeżdża czołg. Tym razem z czerwoną gwiazdą.
Wracając do tytułu filmu-kręcony był pod roboczym tytułem "I było święto", który jednak nie był zbyt odpowiedni dla komedii.
C.
Zastava 750. Licencja włoska. Pierwowzór to FIAT 600D (nie diesel 

W początkowej części filmu widać także stojący na polu czołg T 34/85. Na wieżyczce ma on numer taktyczny 102.
1-pierwszy pułk czołgów
0-kompania sztabowa
2-drugi czołg po czołgu dowódcy kompanii.
Pośrednio jest to nawiązanie do serialu "Czterej pancerni i pies". Ale tylko pośrednio. "Sami swoi" i "Czterej pancerni i pies" to filmy kręcone w tym samym, 1966, roku. Przy produkcji serialu użyto 3 egzemplarzy T-34/85 i jednego przekroju. Po prostu jeden z "Rudych" posłużył jako tło na polu w filmie "Sami swoi".
Czołg pojawia się jeszcze raz. Gdy Pawlaki prawie wywołują trzecią wojnę podpalając zboże na polu minowym, na ich podwórko wjeżdża czołg. Tym razem z czerwoną gwiazdą.
Wracając do tytułu filmu-kręcony był pod roboczym tytułem "I było święto", który jednak nie był zbyt odpowiedni dla komedii.
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rating: 5.56%
- morgan
- SIERZANT
- Posty: 145
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 12:05
- Województwo: Podkarpackie
Re: Pojazdy z polskich filmów
Mam dwie takie SHL
Roczniki 64 i 67 z silnikiem Wiatr. Świetne motocykle...

-
- ST.SIERZANT-SZTABOWY
- Posty: 202
- Rejestracja: 25 paź 2012, o 18:47
- Województwo: Wybierz
- Lokalizacja: GALICJA
Re: Pojazdy z polskich filmów
Ciekawy wątek, można coś niecoś się dowiedzieć, czekam na dalsze ciekawostki



- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1693
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
Film z 1955 roku.
W zasadzie dla jednego motocykla, który tam występuje.
"Irena do domu". Komedia z epoki socrealizmu.
Krótko-małżeństwo. On pracuje, ona chce pracować. Trafia się jej okazja zrobić kurs na prawo jazdy. Robi. Jeździ. W końcu zostaje zaakceptowana przez męża.
Przy okazji kilka ciekawostek z lat pięćdziesiątych
Taka ciekawostka-motocykl NSU, duży bo 500 cm3 "garażowany na klatce schodowej
O tym motocyklu będzie dalej. Na razie właściciel i jego specyficzny sposób myślenia i działania w temacie przeróbek.
Oto ówczesna warszawska taksówka. Państwowa,
o czym świadczy pasek szachownicy na nadwoziu. Taksówki prywatne miały w tym samym miejscu cieniutki trójkolorowy pasek.
Kierowcy państwowych taksówek byli umundurowani a jednym z elementów była czapka z emblematem (gdyby ktoś kiedys potrzebował identyfikacji takiej blaszki).
Al;e stan techniczny auta...
Maksymalna prędkość poruszania się ówczesnych taxi ograniczona była do 60 km/h ale z pasażerem-40.
Widok "kokpitu" Warszawy M20. Pani w końcu, w tajemnicy przed mężem przystępuje do nauki jazdy.
Willys'em. Po zdaniu egzaminu dostaje pracę jako kierowca dostawczej skody 1200 (Miejskie Przedsiębiorstwo Transportowe) Widok z ulicy-przedwojenny samochód nn marki, Skoda 1200 i Warszawa M20. Z przejazdu ulicami widać, że najpopularniejsze były Warszawy a często spotykane to Ople z lat wojennych i powojenne Moskwicze będące ich kopią, Skody 1200 i Skody 1101 nazywane Tudor (skrócone z angielskiego two door
).
Ciekawe też są popularne w dużych miastach autobusy.
CDN
W zasadzie dla jednego motocykla, który tam występuje.
"Irena do domu". Komedia z epoki socrealizmu.
Krótko-małżeństwo. On pracuje, ona chce pracować. Trafia się jej okazja zrobić kurs na prawo jazdy. Robi. Jeździ. W końcu zostaje zaakceptowana przez męża.
Przy okazji kilka ciekawostek z lat pięćdziesiątych

Taka ciekawostka-motocykl NSU, duży bo 500 cm3 "garażowany na klatce schodowej

Widok "kokpitu" Warszawy M20. Pani w końcu, w tajemnicy przed mężem przystępuje do nauki jazdy.
Willys'em. Po zdaniu egzaminu dostaje pracę jako kierowca dostawczej skody 1200 (Miejskie Przedsiębiorstwo Transportowe) Widok z ulicy-przedwojenny samochód nn marki, Skoda 1200 i Warszawa M20. Z przejazdu ulicami widać, że najpopularniejsze były Warszawy a często spotykane to Ople z lat wojennych i powojenne Moskwicze będące ich kopią, Skody 1200 i Skody 1101 nazywane Tudor (skrócone z angielskiego two door

Ciekawe też są popularne w dużych miastach autobusy.
CDN
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1693
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
21 lipca (data zapewne nie jest przypadkowa
) 1947 roku dotarło do Warszawy 8 zakupionych we Francji autobusów m-ki CHAUSSON AH 47.
We Francji ten model zyskał natychmiast przydomek NEZ de COCHON czyli świński ryj, ze względu na wysuniętą maskę.
W kolejnych latach sprowadzono kolejne egzemplarze i ich liczba w kraju osiągnęła 800 sztuk. Kursowały po miastach a niektóre także w PKS-ie aż do końca lat sześćdziesiątych. Z ośmiuset zachował się do dzisiaj jeden egzemplarz.
A jak już jestem przy cięższym taborze-fota z filmu. STAR 25 z rozpostartym "kurołapem".
* * *
Motocykl w filmie to NSU serii T. Nie wiem czy to na pewno 500 czy 600 ale różniły się tylko pojemnością silnika.
Tak wyglądał w stanie fabrycznym. Motocykl nie posiadał oświetlenia, prądnicy ani akumulatora. Zapłon zapewniał iskrownik a oświetlenie można było dokupić-lampę zasilaną acetylenem z karbidowej przetwornicy. W późniejszych egzemplarzach montowano już oświetlenie elektryczne, iskrownik w zestawie z pdnicą (magdyno) oraz akumulator.
Motocykl w filmie z pewnością posiada elektryczne oświetlenie, lecz reflektor w nim zamontowany pochodzi z dużego samochodu. Pomijając wszystkie inne przeróbki, o których właściciel wspomina w poprzedniej części, z pewnością nie ma tu oryginalnego tłumika wydechu a zamiast niego jest nie tłumik a nagłaśniacz
I to jeszcze z niewłaściwej strony. Te modele NSU miały wydech po prawej stronie.
Ta przeróbka zagrała w filmie w dłuższym epizodzie, ale zupełnie bez kontekstu (ha,ha-ulubione słowo archeo
).
Na festyn w wesołym miasteczku przyjeżdża właściciel na swoim NSU wraz z dziewczyną. Jednak "sprytnie" przerobiony pojazd odmawia posłuszeństwa i przy aplauzie gapiów następuje próba "reanimacji". Jednak jedynym sposobem na ponowne uruchomienie motocykla jest stosowane od dawna "na pych". Przygodny kierowca, mechanik od karuzeli, nie ma zielonego pojęcia o przeróbkach dokonanych w motocyklu, więc po uruchomieniu odbywa szaleńczą jazdę po terenie dokonując zniszczeń i siejąc panikę wśród gawiedzi. Przy okazji widać, że dwie puszki po maskach p-gas pełnią w "enesiaku" rolę puszek na narzędzia.
Motocykl wraz z jeźdźcem wykonuje różne terenowe akrobacje i w końcu wpada do stawku. CDN

W kolejnych latach sprowadzono kolejne egzemplarze i ich liczba w kraju osiągnęła 800 sztuk. Kursowały po miastach a niektóre także w PKS-ie aż do końca lat sześćdziesiątych. Z ośmiuset zachował się do dzisiaj jeden egzemplarz.
A jak już jestem przy cięższym taborze-fota z filmu. STAR 25 z rozpostartym "kurołapem".

Motocykl w filmie to NSU serii T. Nie wiem czy to na pewno 500 czy 600 ale różniły się tylko pojemnością silnika.
Tak wyglądał w stanie fabrycznym. Motocykl nie posiadał oświetlenia, prądnicy ani akumulatora. Zapłon zapewniał iskrownik a oświetlenie można było dokupić-lampę zasilaną acetylenem z karbidowej przetwornicy. W późniejszych egzemplarzach montowano już oświetlenie elektryczne, iskrownik w zestawie z pdnicą (magdyno) oraz akumulator.
Motocykl w filmie z pewnością posiada elektryczne oświetlenie, lecz reflektor w nim zamontowany pochodzi z dużego samochodu. Pomijając wszystkie inne przeróbki, o których właściciel wspomina w poprzedniej części, z pewnością nie ma tu oryginalnego tłumika wydechu a zamiast niego jest nie tłumik a nagłaśniacz

Ta przeróbka zagrała w filmie w dłuższym epizodzie, ale zupełnie bez kontekstu (ha,ha-ulubione słowo archeo

Na festyn w wesołym miasteczku przyjeżdża właściciel na swoim NSU wraz z dziewczyną. Jednak "sprytnie" przerobiony pojazd odmawia posłuszeństwa i przy aplauzie gapiów następuje próba "reanimacji". Jednak jedynym sposobem na ponowne uruchomienie motocykla jest stosowane od dawna "na pych". Przygodny kierowca, mechanik od karuzeli, nie ma zielonego pojęcia o przeróbkach dokonanych w motocyklu, więc po uruchomieniu odbywa szaleńczą jazdę po terenie dokonując zniszczeń i siejąc panikę wśród gawiedzi. Przy okazji widać, że dwie puszki po maskach p-gas pełnią w "enesiaku" rolę puszek na narzędzia.

Motocykl wraz z jeźdźcem wykonuje różne terenowe akrobacje i w końcu wpada do stawku. CDN
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.