Pojazdy z polskich filmów
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1680
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
"Mój Harley Davidson i serca dwa..." to pierwsze słowa piosenki odtwarzanej w filmie "Opowieść Harleya" z 1987 roku. Tekst i muzyka Paweł Królikowski, który kilkakrotnie śpiewa ją w filmie (tak kiedyś wyglądał "Kusy" z serialu "Rancho").
Film to taka historia spod znaku amora. A nawet dwie, które się splatają. I, prawdę mówiąc gdyby nie Harley w tytule, pewnie ten film raczej by mnie nie zainteresował.
W filmie na początku jest Harley Davidson 42 WLA, w oryginalnej wersji czyli taki I para młodych ludzi-chłopak z niezbyt zamożnej rodziny i dziewczyna, z którą się spotyka, a której rodzice nie akceptują tego związku mając upatrzonego innego, bogatego absztyfikanta.
Chłopak wybiera się "na saksy" by zarobić i obiecuje powrót za rok. Rok przeciągnął się do dwudziestu lat. Kiedy wraca, na nowszym modelu HD okazuje się, że nie ma do kogo wrócić. Mężem jego byłej jest wcześniej wymieniony absztyfikant, z którym kobieta ma córkę.
Drugi wątek to młodziak na motocyklu- (Ma narciarskie okulary produkcji NRD z klejonymi, dwuwarstwowymi szkłami. Wiem, bo sam takich używałem i jeszcze gdzieś leżą ) To nasza rodzima WSK 175 w wersji Enduro.
Drogi Harleyowca i młodziaka na crosówce splatają i w efekcie Harleyowiec (mistrz wyścigów terenowych) zamienia się z młodziakiem na motocykle pomagając młodemu uciec przed milicją.
Kask Harleyowca i jego kurtka są idealnym maskowaniem dla młodego A potem podwozi córkę byłej Harleyowca. I tak się zaczyna...
I chociaż matka dziewczyny chyba zapomniała jak potoczyło się życie stara się za wszelką cenę wydać ją za bogatego biznesmena.
W filmie możemy zobaczyć samochód Mercedes 170 V (na podwórku rodziców dziewczyny młodego) oraz popularną komarynkę marki Romet. Pomimo scen z użyciem broni, pożaru i bójek film kończy się pogodnie czego jest ilustracja w końcówce filmu Ten trzeci to przyjaciel Młodego i dziewczyny-jeździec z komarynki.
W filmie prócz aktorów zawodowych bierze udział także były mistrz olimpijski w pchnięciu kulą, który 10 lat później, w 1998 roku, zginął w wypadku samochodowym. Władysław Komar. Miejskie plenery filmu to prawie wyłącznie Piotrków Trybunalski.
C.
Śpiewa. Ale głosem Mietka Szcześniaka Film to taka historia spod znaku amora. A nawet dwie, które się splatają. I, prawdę mówiąc gdyby nie Harley w tytule, pewnie ten film raczej by mnie nie zainteresował.
W filmie na początku jest Harley Davidson 42 WLA, w oryginalnej wersji czyli taki I para młodych ludzi-chłopak z niezbyt zamożnej rodziny i dziewczyna, z którą się spotyka, a której rodzice nie akceptują tego związku mając upatrzonego innego, bogatego absztyfikanta.
Chłopak wybiera się "na saksy" by zarobić i obiecuje powrót za rok. Rok przeciągnął się do dwudziestu lat. Kiedy wraca, na nowszym modelu HD okazuje się, że nie ma do kogo wrócić. Mężem jego byłej jest wcześniej wymieniony absztyfikant, z którym kobieta ma córkę.
Drugi wątek to młodziak na motocyklu- (Ma narciarskie okulary produkcji NRD z klejonymi, dwuwarstwowymi szkłami. Wiem, bo sam takich używałem i jeszcze gdzieś leżą ) To nasza rodzima WSK 175 w wersji Enduro.
Drogi Harleyowca i młodziaka na crosówce splatają i w efekcie Harleyowiec (mistrz wyścigów terenowych) zamienia się z młodziakiem na motocykle pomagając młodemu uciec przed milicją.
Kask Harleyowca i jego kurtka są idealnym maskowaniem dla młodego A potem podwozi córkę byłej Harleyowca. I tak się zaczyna...
I chociaż matka dziewczyny chyba zapomniała jak potoczyło się życie stara się za wszelką cenę wydać ją za bogatego biznesmena.
W filmie możemy zobaczyć samochód Mercedes 170 V (na podwórku rodziców dziewczyny młodego) oraz popularną komarynkę marki Romet. Pomimo scen z użyciem broni, pożaru i bójek film kończy się pogodnie czego jest ilustracja w końcówce filmu Ten trzeci to przyjaciel Młodego i dziewczyny-jeździec z komarynki.
W filmie prócz aktorów zawodowych bierze udział także były mistrz olimpijski w pchnięciu kulą, który 10 lat później, w 1998 roku, zginął w wypadku samochodowym. Władysław Komar. Miejskie plenery filmu to prawie wyłącznie Piotrków Trybunalski.
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1680
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 357 times
Re: Pojazdy z polskich filmów
"Drzazgi". Jeśli wrzucicie ten tytuł-to wyświetli się zupełnie inny film, niż ten, o którym chcę napisać.
Bo "Drzazgi" to tytuł roboczy. W trakcie realizacji na ekrany polskich kin wszedł film "Wejście smoka" gdzie główną rolę zagrał Bruce Lee. Zadecydowano zatem, że bardziej chwytliwy będzie inny tytuł. "Karate po polsku"-to jest to!
Produkcja 1983 ale czas akcji w filmie to lato 1978 r.
Zanim zaczniecie przeglądać foty-wrzućcie sobie podkład muzyczny-temat, który przewija się przez cały film.
https://www.youtube.com/watch?v=ckwawmqlPGs
Mazury. Plenery to okolice Augustowa i Stare Juchy.
Do małej miejscowości przyjeżdżają ludzie z Warszawy. Tu stykają się z "folklorem". Na przykład-ksiądz i jego gospodyni "wylewnie" witają przybyszów. Przyjeżdżają dobrym samochodem, jakiego nie uświadczysz pomiędzy maluchami, żukami, nysami warszawami i syrenkami. Ten samochód to Chevrolet Custom 20. Produkowany od 1960 do 2000 w kolejno modyfikowanych wersjach. Ten z filmu to benzyniak 3,8 litra pojemności z automatyczną skrzynią biegów i napędem na tył. Rocznik około 1976. Miasteczko, w którym "rządzi" miejscowa żulia i nie omieszka pokazać swojej wyższości nad przyjezdnymi. I ich samochodem. W scenie awantury pod kioskiem doskonale widoczny w tle motocykl IŻ 49 W filmie pojawia się też kilkakrotnie milicyjny GAZ 69 powożony przez sierżanta z miejscowego posterunku (aktor-Franciszek Trzeciak).
Akcja się rozwija a Chevrolet, za sprawą miejscowych, uczy się pływać. Jeśli w pierwszym akcie sztuki na ścianie wisi broń, to w ostatnim powinna wystrzelić (A. Czechow).
Film wart obejrzenia.
C.
Bo "Drzazgi" to tytuł roboczy. W trakcie realizacji na ekrany polskich kin wszedł film "Wejście smoka" gdzie główną rolę zagrał Bruce Lee. Zadecydowano zatem, że bardziej chwytliwy będzie inny tytuł. "Karate po polsku"-to jest to!
Produkcja 1983 ale czas akcji w filmie to lato 1978 r.
Zanim zaczniecie przeglądać foty-wrzućcie sobie podkład muzyczny-temat, który przewija się przez cały film.
https://www.youtube.com/watch?v=ckwawmqlPGs
Mazury. Plenery to okolice Augustowa i Stare Juchy.
Do małej miejscowości przyjeżdżają ludzie z Warszawy. Tu stykają się z "folklorem". Na przykład-ksiądz i jego gospodyni "wylewnie" witają przybyszów. Przyjeżdżają dobrym samochodem, jakiego nie uświadczysz pomiędzy maluchami, żukami, nysami warszawami i syrenkami. Ten samochód to Chevrolet Custom 20. Produkowany od 1960 do 2000 w kolejno modyfikowanych wersjach. Ten z filmu to benzyniak 3,8 litra pojemności z automatyczną skrzynią biegów i napędem na tył. Rocznik około 1976. Miasteczko, w którym "rządzi" miejscowa żulia i nie omieszka pokazać swojej wyższości nad przyjezdnymi. I ich samochodem. W scenie awantury pod kioskiem doskonale widoczny w tle motocykl IŻ 49 W filmie pojawia się też kilkakrotnie milicyjny GAZ 69 powożony przez sierżanta z miejscowego posterunku (aktor-Franciszek Trzeciak).
Akcja się rozwija a Chevrolet, za sprawą miejscowych, uczy się pływać. Jeśli w pierwszym akcie sztuki na ścianie wisi broń, to w ostatnim powinna wystrzelić (A. Czechow).
Film wart obejrzenia.
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- These users thanked the author Catadero for the post:
- Yarek vel KIM
- Rating: 5.56%
- Yarek vel KIM
- Moderator
- Posty: 2011
- Rejestracja: 14 lis 2012, o 15:03
- Województwo: Śląskie
Re: Pojazdy z polskich filmów
Karate po polsku to mistrzostwo świata polskiego kina tamtego okresu. Scenariusz, aktorzy i muzyka - super. Uwielbiam ten film.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1680
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
Tym razem tytuł filmu (2005 rok) konkretnie mówi o czym ten film będzie
Film przetykany wspominkami z przeszłości, gdy kilku głównych bohaterów dosłownie czciło...motóry
A bożkiem była poczciwa WSK 125 A czczenie odbywało się w różny sposób. Współczesność budzi wspomnienia z przeszłości. Zwłaszcza współczesne motocykle Możemy tu zobaczyć Junaka z widlastym silnikiem. Jednak ten motocykl z junakiem ma tylko wspólna nazwę. Ale jadących dostawczakiem Daewoo Lublin 3 (chyba nówka wypożyczona z fabryki do filmu-próbne tablice rejestracyjne) najbardziej jednak rusza gościu jadący wueską. Rusza tak bardzo, że w pewnym momencie kupują ten motocykl.
I w końcu następuje ostateczne pożegnanie z "motórem". C.
Ale nie tylko o tym.Film przetykany wspominkami z przeszłości, gdy kilku głównych bohaterów dosłownie czciło...motóry
A bożkiem była poczciwa WSK 125 A czczenie odbywało się w różny sposób. Współczesność budzi wspomnienia z przeszłości. Zwłaszcza współczesne motocykle Możemy tu zobaczyć Junaka z widlastym silnikiem. Jednak ten motocykl z junakiem ma tylko wspólna nazwę. Ale jadących dostawczakiem Daewoo Lublin 3 (chyba nówka wypożyczona z fabryki do filmu-próbne tablice rejestracyjne) najbardziej jednak rusza gościu jadący wueską. Rusza tak bardzo, że w pewnym momencie kupują ten motocykl.
I w końcu następuje ostateczne pożegnanie z "motórem". C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1680
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
REAKTYWACJA
Polski film z roku 1959. Piątka młodych, nudzących się warszawiaków-zaczepki, rozróbki, bijatyki.
Kto chce to sobie obejrzy.
Pojazdów tam niewiele.
WARSZAWA M 20. "Garbuska". Produkowana od 1951 roku do 1962. Jednak w wersji pokazanej w filmie-ze zmianą biegów przy kierownicy tylko do roku 1957. Potem "wajcha" w podłodze. Dolnozaworowy silnik o poj. 2120 cm. Benzyna.
Pierwowzorem był radziecki samochód POBIEDA M 20 Przy okazji na filmie pokazał się także samochód SKODA. Jest to Skoda 1200 STW. W latach 50-ych i 60-ych bardzo dużo tych samochodów w różnych wersjach modyfikowanego nadwozia jeździło jako sanitarki, pojazdy pocztowe itp. Miałem kiedyś takie auto. To solidnie wykonane i prawie pancerne a do tego łatwe do naprawy.
Innym, przypadkiem złapanym okiem kamery samochodem, jest radziecka WOŁGA. Produkowana od roku 1957 do 1960 ze zmianami w karoserii. Samochód w pierwszej wersji wyglądał ciekawie. Oczywiście wzorowany na konstrukcjach amerykańskich, ale po rosyjsku.
Atrapa chłodnicy z wmontowaną gwiazdą oraz figurka jelenia na masce Nadawała temu pojazdowi ciekawy wygląd. Niestety wkrótce w naszym kraju rozpoczęło się masowe usuwanie jelenia jako ozdoby niebezpiecznej dla przechodniów (gdyby któryś wpadł na maskę).
C.
Polski film z roku 1959. Piątka młodych, nudzących się warszawiaków-zaczepki, rozróbki, bijatyki.
Kto chce to sobie obejrzy.
Pojazdów tam niewiele.
WARSZAWA M 20. "Garbuska". Produkowana od 1951 roku do 1962. Jednak w wersji pokazanej w filmie-ze zmianą biegów przy kierownicy tylko do roku 1957. Potem "wajcha" w podłodze. Dolnozaworowy silnik o poj. 2120 cm. Benzyna.
Pierwowzorem był radziecki samochód POBIEDA M 20 Przy okazji na filmie pokazał się także samochód SKODA. Jest to Skoda 1200 STW. W latach 50-ych i 60-ych bardzo dużo tych samochodów w różnych wersjach modyfikowanego nadwozia jeździło jako sanitarki, pojazdy pocztowe itp. Miałem kiedyś takie auto. To solidnie wykonane i prawie pancerne a do tego łatwe do naprawy.
Innym, przypadkiem złapanym okiem kamery samochodem, jest radziecka WOŁGA. Produkowana od roku 1957 do 1960 ze zmianami w karoserii. Samochód w pierwszej wersji wyglądał ciekawie. Oczywiście wzorowany na konstrukcjach amerykańskich, ale po rosyjsku.
Atrapa chłodnicy z wmontowaną gwiazdą oraz figurka jelenia na masce Nadawała temu pojazdowi ciekawy wygląd. Niestety wkrótce w naszym kraju rozpoczęło się masowe usuwanie jelenia jako ozdoby niebezpiecznej dla przechodniów (gdyby któryś wpadł na maskę).
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1680
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
Z tego samego filmu dwie ciekawostki.
Autobus SKODA706 RO. Czterosuwowy diesel mógł "rozpędzić się" do 68 km/h. Niejako przy okazji zużywał 32 litry oleju napędowego do przebycia stu kilometrów. Za to na 1000 kilometrów pobierał tylko 10 litrów oleju silnikowego Drugi za to nie pobierał nic.
To uchwycony na warszawskiej ulicy mobilny warzywniak na pych. Jak widać drewniane duże koła szprychowe używane były nie tylko w wozach drabiniastych. Te są zresztą bardzo solidne.
C.
Autobus SKODA706 RO. Czterosuwowy diesel mógł "rozpędzić się" do 68 km/h. Niejako przy okazji zużywał 32 litry oleju napędowego do przebycia stu kilometrów. Za to na 1000 kilometrów pobierał tylko 10 litrów oleju silnikowego Drugi za to nie pobierał nic.
To uchwycony na warszawskiej ulicy mobilny warzywniak na pych. Jak widać drewniane duże koła szprychowe używane były nie tylko w wozach drabiniastych. Te są zresztą bardzo solidne.
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- morgan
- SIERZANT
- Posty: 145
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 12:05
- Województwo: Podkarpackie
Re: Pojazdy z polskich filmów
Chylę czoła przed Twoją wiedzą i podziwiam dociekliwość
Super opisy...
Super opisy...
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1680
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
A jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa
C.
"Jaśnie pan szofer" polski z 1935.
Treść banalna ale samochód wart uwagi.
Twórcy filmu unikają pokazania marki pojazdu. I nie ma się co dziwić, skoro już na początku filmu jest taka scena. Jednak mimo początkowych kłopotów samochód rusza o własnych siłach a potem gra jeszcze w kilku scenach. I tu realizatorzy nie ustrzegli się pokazania marki samochodu I najprawdopodobniej jest to STEYR 200. Piszę najprawdopodobniej albowiem firma wyprodukowała kilka modeli kabrioletu STEYR z różnymi oznaczeniami, ktore zewnętrznie różniły się kilkoma drobnymi szczegółami.
C.
C.
"Jaśnie pan szofer" polski z 1935.
Treść banalna ale samochód wart uwagi.
Twórcy filmu unikają pokazania marki pojazdu. I nie ma się co dziwić, skoro już na początku filmu jest taka scena. Jednak mimo początkowych kłopotów samochód rusza o własnych siłach a potem gra jeszcze w kilku scenach. I tu realizatorzy nie ustrzegli się pokazania marki samochodu I najprawdopodobniej jest to STEYR 200. Piszę najprawdopodobniej albowiem firma wyprodukowała kilka modeli kabrioletu STEYR z różnymi oznaczeniami, ktore zewnętrznie różniły się kilkoma drobnymi szczegółami.
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1680
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 357 times
Re: Pojazdy z polskich filmów
Nieco wyżej pisałem o SKODZIE 1200. I jak na zawołanie w kolejnym przeglądanym filmie-Kalosze szczęścia, 1958- na zakończenie zjawia się SKODA 1200 w wersji sanitarnej
C.Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rating: 5.56%
- morgan
- SIERZANT
- Posty: 145
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 12:05
- Województwo: Podkarpackie
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1680
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
Kontynuacja czechosłowackiej motoryzacji.
"Będzie lepiej" 1936
W kilku ujęciach występuje samochód TATRA 57 A. Pani zepsuł się samochód. Przechodzący dwaj lwowianie, którzy znają się na wszystkim , postanawiają pomóc w naprawie.
Właścicielka pojazdu informuje ich, że zepsuł jej się karter. Jak widać, także znała się na samochodach. Dość, że coś tam podłubali (przy klaksonie zwłaszcza i okazało się, że samochód dał się niespodziewanie uruchomić. I odjechali.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Samochód Tatra 57 A to konstrukcyjne rozwinięcie wcześniejszego modelu T 12, który z kolei był modyfikacją (przede wszystkim silnika) modelu T 11. Oba te modele miały silnik bokser, dwucylindrowy, chłodzony powietrzem. Tatra 57 także miała silnik bokser, tyle że już czterocylindrowy.
Samochody TATRA miały bardzo ciekawe rozwiązanie podwozia. Rura biegnąca przez 80% długości samochodu była jednocześnie ramą pojazdu i mieściła w sobie wał przekazujący napęd na tylne koła. Skrzynia biegów zamocowana była do rozwidlonej przedniej części ramy podwozia. Do skrzyni biegów przykręcony był kilkoma śrubami silnik. Prostota tej konstrukcji polegała między innymi na tym, że do wyjęcia silnika z samochodu wystarczyło odkręcanie go od skrzyni biegów i wysunięcie do przodu. Ułatwiało to zamocowanie przedniej części karoserii na zawiasach-co widać doskonale na przykładzie zdjęcia z filmu. Ciekawostką może być także to, że całą karoserię można było zdjąć z podwozia po odkręceniu 4 śrub. Mocowały one karoserię do dwóch poprzeczek zamocowanych z kolei na rurze nośnej. Tylny most był jednocześnie elementem amortyzacji pojazdu. Dwie połówki mostu uginały się na umieszczonym poprzecznie jednym resorze. Takie rozwiązanie było stosowane w wielu modelach samochodów TATRA.
Doskonale znam konstrukcje Tatry ponieważ kiedyś remontowaliśmy Tatrę 57 A kolegi, tyle że sedan.
Sam kiedyś byłem o krok od zakupienia pięknej TATRY 12 ale ciut wcześniej trafił się Harley-Davidson WLA za te same pieniądze. I kupiłem Harleya
* * *
Samochód Tatra występujący w filmie ma kierownicę po prawej stronie, bo w Czechosłowacji obowiązywał ruch lewostronny. Co prawda na konferencji w Paryżu w 1931 r. zobowiązali się do zmiany ruchu na prawostronny jednak szło to bardzo opornie. W 1938 podjęto uchwałę o zmianie ruchu kołowego na prawostronny od 1 maja 1939 ale...
ale 15 marca 1939 Niemcy wkroczyli do Czechosłowacji a już następnego dnia wydano dekret o zmianie ruchu na prawostronny natychmiast. Z wyłączeniem Pragi gdzie ta zmiana nastąpiła później, oraz części Słowackiej, gdzie zmianę wprowadzano w latach 1939-41.
C.
"Będzie lepiej" 1936
W kilku ujęciach występuje samochód TATRA 57 A. Pani zepsuł się samochód. Przechodzący dwaj lwowianie, którzy znają się na wszystkim , postanawiają pomóc w naprawie.
Właścicielka pojazdu informuje ich, że zepsuł jej się karter. Jak widać, także znała się na samochodach. Dość, że coś tam podłubali (przy klaksonie zwłaszcza i okazało się, że samochód dał się niespodziewanie uruchomić. I odjechali.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Samochód Tatra 57 A to konstrukcyjne rozwinięcie wcześniejszego modelu T 12, który z kolei był modyfikacją (przede wszystkim silnika) modelu T 11. Oba te modele miały silnik bokser, dwucylindrowy, chłodzony powietrzem. Tatra 57 także miała silnik bokser, tyle że już czterocylindrowy.
Samochody TATRA miały bardzo ciekawe rozwiązanie podwozia. Rura biegnąca przez 80% długości samochodu była jednocześnie ramą pojazdu i mieściła w sobie wał przekazujący napęd na tylne koła. Skrzynia biegów zamocowana była do rozwidlonej przedniej części ramy podwozia. Do skrzyni biegów przykręcony był kilkoma śrubami silnik. Prostota tej konstrukcji polegała między innymi na tym, że do wyjęcia silnika z samochodu wystarczyło odkręcanie go od skrzyni biegów i wysunięcie do przodu. Ułatwiało to zamocowanie przedniej części karoserii na zawiasach-co widać doskonale na przykładzie zdjęcia z filmu. Ciekawostką może być także to, że całą karoserię można było zdjąć z podwozia po odkręceniu 4 śrub. Mocowały one karoserię do dwóch poprzeczek zamocowanych z kolei na rurze nośnej. Tylny most był jednocześnie elementem amortyzacji pojazdu. Dwie połówki mostu uginały się na umieszczonym poprzecznie jednym resorze. Takie rozwiązanie było stosowane w wielu modelach samochodów TATRA.
Doskonale znam konstrukcje Tatry ponieważ kiedyś remontowaliśmy Tatrę 57 A kolegi, tyle że sedan.
Sam kiedyś byłem o krok od zakupienia pięknej TATRY 12 ale ciut wcześniej trafił się Harley-Davidson WLA za te same pieniądze. I kupiłem Harleya
* * *
Samochód Tatra występujący w filmie ma kierownicę po prawej stronie, bo w Czechosłowacji obowiązywał ruch lewostronny. Co prawda na konferencji w Paryżu w 1931 r. zobowiązali się do zmiany ruchu na prawostronny jednak szło to bardzo opornie. W 1938 podjęto uchwałę o zmianie ruchu kołowego na prawostronny od 1 maja 1939 ale...
ale 15 marca 1939 Niemcy wkroczyli do Czechosłowacji a już następnego dnia wydano dekret o zmianie ruchu na prawostronny natychmiast. Z wyłączeniem Pragi gdzie ta zmiana nastąpiła później, oraz części Słowackiej, gdzie zmianę wprowadzano w latach 1939-41.
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1680
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 357 times
Re: Pojazdy z polskich filmów
"Jak rozpętałem drugą wojnę światową" to sporo pojazdów nadających się do tego tematu.
Franek Dolas w Legi Cudzoziemskiej. Na dziedzińcu przynajmniej dwa ciekawe samochody. I to w jednym kadrze. Z tyłu francuski. Citroen Traction Avant 11 CV (napęd na przednie koła co wówczas wymagało zaznaczenia jako nowość) później oznaczony jako 11 BL. W zasadzie wrak bez przednich kół stojący na cegłach lub klockach. Świetne auto-szybkie i trzymające się drogi jak przyklejone. Ulubiony pojazd gangsterów i policjantów.
Produkowany był w latach 1934-1957 w dwóch wersjach limuzyny-silnik 4 cylindrowy (11BL) i silnik 6 cylindrowy (15 BL) oraz jako kabriolet. Limuzyna i kabriolet pierwotnie miały koło zapasowe pod okrągłą pokrywą na bagażniku. a późniejsze modele 11 i 15 pokrywę bagażnika odpowiednio większą aby mogła pomieścić zapasówkę. Drugi samochód-ciężarówka na pierwszym planie-to radziecki ZIS 5. Samochód po niewielkich modyfikacjach karoserii by wyglądał trochę egzotycznie.
Produkowany w latach 1933-1958. Do 1942 roku i po wojnie w karoserii blaszanej. W czasie wojny z kabiną w drewnie.
Nie jest to jedyny samochód w tym filmie, który tu nie pasuje
C.
Franek Dolas w Legi Cudzoziemskiej. Na dziedzińcu przynajmniej dwa ciekawe samochody. I to w jednym kadrze. Z tyłu francuski. Citroen Traction Avant 11 CV (napęd na przednie koła co wówczas wymagało zaznaczenia jako nowość) później oznaczony jako 11 BL. W zasadzie wrak bez przednich kół stojący na cegłach lub klockach. Świetne auto-szybkie i trzymające się drogi jak przyklejone. Ulubiony pojazd gangsterów i policjantów.
Produkowany był w latach 1934-1957 w dwóch wersjach limuzyny-silnik 4 cylindrowy (11BL) i silnik 6 cylindrowy (15 BL) oraz jako kabriolet. Limuzyna i kabriolet pierwotnie miały koło zapasowe pod okrągłą pokrywą na bagażniku. a późniejsze modele 11 i 15 pokrywę bagażnika odpowiednio większą aby mogła pomieścić zapasówkę. Drugi samochód-ciężarówka na pierwszym planie-to radziecki ZIS 5. Samochód po niewielkich modyfikacjach karoserii by wyglądał trochę egzotycznie.
Produkowany w latach 1933-1958. Do 1942 roku i po wojnie w karoserii blaszanej. W czasie wojny z kabiną w drewnie.
Nie jest to jedyny samochód w tym filmie, który tu nie pasuje
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- These users thanked the author Catadero for the post:
- Wredny Borsuk
- Rating: 5.56%
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1680
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
Ciąg dalszy.
Afryka, więc żadnym problemem nie są samochody WILLYS. Tu jest na drugim planie. I takie terenowe, wojskowe autko nie budzi emocji.
Ale kto zadecydował o tym, by w kadrze pokazała się radziecka ciężarówka GAZ 66 z montowni na Uralu- rocznik 60-70? Z legionistą za kierownicą
Kolejne auto udające inny samochód to GAZ 69 w roli włoskiego auta terenowego który do kraksy i spalenia się cudownie przemienia się we wcześniejszy model -GAZ 69B Widać, że starszy był mniej wartościowy dla realizatorów.
Kiedy poszukałem tematu "Plenery w Jak rozpętałem..." stało się jasne, skąd te radzieckie samochody. Sceny pustynne kręcono w Baku, Jałcie na Krymie i w Soczi.
C.
Afryka, więc żadnym problemem nie są samochody WILLYS. Tu jest na drugim planie. I takie terenowe, wojskowe autko nie budzi emocji.
Ale kto zadecydował o tym, by w kadrze pokazała się radziecka ciężarówka GAZ 66 z montowni na Uralu- rocznik 60-70? Z legionistą za kierownicą
Kolejne auto udające inny samochód to GAZ 69 w roli włoskiego auta terenowego który do kraksy i spalenia się cudownie przemienia się we wcześniejszy model -GAZ 69B Widać, że starszy był mniej wartościowy dla realizatorów.
Kiedy poszukałem tematu "Plenery w Jak rozpętałem..." stało się jasne, skąd te radzieckie samochody. Sceny pustynne kręcono w Baku, Jałcie na Krymie i w Soczi.
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1680
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
Na początek- niemieckie kino objazdowe. Ale faktycznie to Lublin Gaz 51. Zresztą ten samochód często grał w polskich filmach inne pojazdy.
Np. włoską sanitarkę Jest tu także (pokazany preze mnie we wcześniejszym wątku )egzemplarz samochodu Peugeot 202. Tylko nie wiem dlaczego wyciągnięto mu reflektory spod maski i wbito w błotniki. Prócz nich oczywiście Mercedesy 170V czy samochody DKW.
Np. DKW F7 Motocyklem, który ma naśladować niemieckie BMW zwykle jest radziecki M-72. W końcu to klon BMW R-71. Jednak bardzo często za BMW "robi" powojenny K-750 (Akcja pod Arsenałem) (Jak rozpętałem II WŚ) Pojawia się też na ulicy Polski Fiat 508. Ale tu wszystko OK-użytkowano je także w czasie okupacji. cdn
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1680
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
CD
Pojawia się tam kilka innych pojazdów, ale ten występuje w naszych filmach rzadko. Wanderer. Samochód z epoki, cywilny i drogi. Przejęty przez armię niemiecką.
Natomiast półciężarówka, którą policja przewozi aresztantów i więźniów to, niestety, powojenny Renault AHN1 wyprodukowany w 1949 roku lub później. Właściwy model to Renault 206 E1 ( o tym samochodzie będzie jeszcze w kolejnym wątku)
Jako ciekawostkę warto odnotować pewien element okupacyjnego mieszkania w Warszawie. Wszystko pasuje tu do epoki. No prawie wszystko
Jakimś cudem przeniósł się w czasie z PRL-u ...tyle, że w kolorze szarym.
C.
Pojawia się tam kilka innych pojazdów, ale ten występuje w naszych filmach rzadko. Wanderer. Samochód z epoki, cywilny i drogi. Przejęty przez armię niemiecką.
Natomiast półciężarówka, którą policja przewozi aresztantów i więźniów to, niestety, powojenny Renault AHN1 wyprodukowany w 1949 roku lub później. Właściwy model to Renault 206 E1 ( o tym samochodzie będzie jeszcze w kolejnym wątku)
Jako ciekawostkę warto odnotować pewien element okupacyjnego mieszkania w Warszawie. Wszystko pasuje tu do epoki. No prawie wszystko
Jakimś cudem przeniósł się w czasie z PRL-u ...tyle, że w kolorze szarym.
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.