Klasycznie-zakończenie sezonu

O wszystkim i o niczym, na serio i dla zabawy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Catadero
Forumowy reporter
Forumowy reporter
Posty: 1669
Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
Województwo: Wybierz
Has thanked: 115 times
Been thanked: 353 times

Klasycznie-zakończenie sezonu

Post autor: Catadero »

Dzisiaj w Gdańsku przy Polsat Plus Arenie (dawniej Ergo Arena ;) )
GD 22 arena.JPG
odbyła się impreza oficjalnie kończąca sezon jazdy klasykami. Praktycznie nie ma to żadnego znaczenia, ale taki spęd jest fajny. A samochodami jeździ się tyle, ile się da.
Generalnie samochody były pogrupowane w 3 grupach-Strefa Demoludów (pojazdy z tej grupy przez prowadzącego były określane jako "samochodopodobne" :idiota: ;
Strefa "Oldtimer" oraz Youngtimer.
Warto było być, aby nacieszyć oczy choćby amerykanami.
GD 22 F.T. 1.JPG
GD 22 F.T. 2.JPG
GD 22 lincoln.JPG
GD 22 Riviera 1.JPG
GD 22 Riviera 2.JPG
GD 22.JPG
Było jeszcze kilka ciekawych, ale styl amerykańskich krążowników lat 60/70 jest charakterystyczny i te wielkie auta czasem trudno jest od siebie odróżnić.
Starałem się wyłowić jakieś ciekawostki... i chyba coś się trafiło ;)
Od przodu :bezradny:
GD 22 Mazda.JPG
GD 22 Mazda 2.JPG
A to Mazda. :o
Kolejny klasyczny "japończyk"
GD 22 crown 1.JPG
GD 22 crown 2.JPG
Toyota Crown.
Przyjechały także "maluchy", fiaty 125P, Polonezy, Żuki i inne samochody z "demoludów.
NP taki fajnie utrzymany Wartburg.
GD 22 Wartburg.JPG
CDN.

C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
These users thanked the author Catadero for the post:
Waclaw
Rating: 5.56%
Awatar użytkownika
Catadero
Forumowy reporter
Forumowy reporter
Posty: 1669
Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
Województwo: Wybierz
Has thanked: 115 times
Been thanked: 353 times

Re: Klasycznie-zakończenie sezonu

Post autor: Catadero »

Polskie.
GD 22 PF 125P.JPG
Polski Fiat 125P z początków produkcji. Samochody te wyposażone były w silniki 1300 lub 1500 cm. Z zewnątrz można było je rozpoznać (prócz napisu na tyle 1300 lub 1500 ;) ) po kratce wlotu powietrza (wentylacja) na tylnym słupku.
Z mniejszym silnikiem miał kratkę o połowę mniejszą. :brawo:
125p 1300.jpg
125p 1500.jpg
GD 22 Pol POL..JPG
Oryginalny policyjny Polonez z pełnym, działającym wyposażeniem i policyjną rejestracją
GD 22 Polonez Kombi 1.JPG
GD 22 Polonez Kombi 2.JPG
GD 22 ŻUK 1.JPG
GD 22 ŻUK 2.JPG
GD 22 126P 1200.JPG
GD 22 126P 1200 2.JPG
"Maluch" z silnikiem z Fiata punto-czterocylindrowy 1200 cm. Skrzynia biegów oryginalna ze 126P. Na inną za mało miejsca :hmm:
GD 22 PF 126P towarowy.JPG
126P w wersji towarowej
Ten żółty egzemplarz odegra główną rolę w następnej odsłonie.
Jutro.
GD 22 126P spec.JPG
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
These users thanked the author Catadero for the post:
Łopatolog
Rating: 5.56%
Awatar użytkownika
Catadero
Forumowy reporter
Forumowy reporter
Posty: 1669
Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
Województwo: Wybierz
Has thanked: 115 times
Been thanked: 353 times

Re: Klasycznie-zakończenie sezonu

Post autor: Catadero »

Żółty maluch.
Jedną z atrakcji było przeciąganie "malucha" (z kierowcą) na czas. Na dystansie...? Niewielkim w każdym razie.
Techniki dowolne. Ilość osób-także.
Na początek właściciel pokazuje JAK a w samochodziku kolega dobrze ponad 100 kilo wagi :spoko:
GD 22 1a.JPG
GD 22 2.JPG
GD 22 4.JPG
GD 22 7.JPG
GD 22 9.JPG
GD 22 12a.JPG
Czasem kolektyw zostawiał mało miejsca i ... gleba!
GD 22 12b.JPG
GD 22 16.JPG
GD 22 19.JPG
Nawet dwie dziewczynki z powodzeniem hulają "w zaprzegu" ( a tatuś z tyłu pomaga :brecht: ).
GD 22 21.JPG
Inna metoda - "na burłaka". Ale czas słaby. :)

C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
These users thanked the author Catadero for the post:
Jaskółka
Rating: 5.56%
Awatar użytkownika
Catadero
Forumowy reporter
Forumowy reporter
Posty: 1669
Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
Województwo: Wybierz

Re: Klasycznie-zakończenie sezonu

Post autor: Catadero »

Po rozrywce jeszcze jeden "oblot" parkingu.
Oto bardzo popularny kiedyś (przynajmniej na wybrzeżu) VOLVO Amazon.
GD 22 Volvo A. 1.JPG
GD 22 Volvo A. 2.JPG
GD 22 Volvo A. 3.JPG
Amerykański "wół roboczy"
GD 22 FORD pickup 1.JPG
GD 22 FORD pickup 2.JPG
Tu Ford ale praktycznie wszyscy amerykańscy producenci samochodów produkowali podobne modele.
I na koniec-francuski maluszek.
Prace projektowe trwały w latach 1936-1938 pod hasłem "quatre roues sous un paraplule" (cztery koła pod parasolem :hmm: ).
Maksymalnie prosty i tani pojazd dla ludu. Do maja 1939 roku wyprodukowano 350 testowych egzemplarzy, które przed wkroczeniem Niemców zniszczono. Prócz jednego, który w ukryciu przetrwał wojnę i w roku 1948 rozpoczęto ponowne badania. Od 1949 roku rozpoczęto już produkcję samochodu w lekko zmienionej wersji nadwoziowej i mocno zmienioną jednostką napędową.
Prototyp miał silnik chłodzony cieczą. Do powojennej produkcji natomiast skonstruowano silnik chłodzony powietrzem. Dwucylindrowy boxer miał tylko 375 cm pojemności (jak prototyp), synchronizowaną skrzynię czterobiegową + bieg wsteczny (prototyp 3 biegi+wsteczny ale bez synchronizacji). Samochód produkowano w latach 1949-1990 i fabrykę opuściło w tym czasie prawie 4 miliony pojazdów w różnych, modernizowanych wersjach nadwoziowych i silnikowych. Eksportowany był nawet do USA gdzie zyskał pozytywne oceny (ale zaznaczano, że pod uwagę nie biorą jego paskudnego wyglądu).
GD 22 kaczka 1.JPG
GD 22 kaczka 2.JPG
GD 22 kaczki.JPG
GD 22 kaczki 2.JPG
Przydomek "kaczka" samochodzik otrzymał ze wzglądu na bardzo miękkie zawieszenie o szczególnej konstrukcji.

C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”