Pojazdy z polskich filmów
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1679
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
Mokry, ale chyba szczęśliwy
W latach 1920/30 różni producenci konstruowali i montowali różne przednie zawieszenia do motocykli, oparte na działaniu sprężyny lub sprężyn w różnych konfiguracjach.
To przykładowe "widełki". A takie zastosowano w NSU 500T i 600T Przy okazji tego filmu ujawnił się chyba nasz krajowy Shrek C.
Obecnie w motocyklach zastosowanie mają przednie widelce teleskopowe z różnymi modyfikacjami, które zwykle nie są widoczne. W latach 1920/30 różni producenci konstruowali i montowali różne przednie zawieszenia do motocykli, oparte na działaniu sprężyny lub sprężyn w różnych konfiguracjach.
To przykładowe "widełki". A takie zastosowano w NSU 500T i 600T Przy okazji tego filmu ujawnił się chyba nasz krajowy Shrek C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1679
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
" Ja tu rządzę "-polski film z 1939 roku.
Polski samochód ale...bardziej amerykański.
Samochody amerykańskie montowane były w dwóch turach. Po raz pierwszy w latach 1928-1931 na Woli. Kryzys jaki nadszedł spowodował, że w roku 1930 sprzedaż samochodów spadła prawie do zera i zakład wkrótce zamknięto.
Decyzję o ponownym otwarciu montowni Chevroletów podjęto w 1936 roku. Wybór padł na polską spółkę akcyjną Lilpop, Rau i Loewenstein. Założycielami nie byli przedstawiciele "narodu wybranego" lecz Polak Lilpop, Polak z wyboru, Niemiec Rau i belgijski arystokrata-Loewenstein. Firma produkowała lokomotywy, wagony kolejowe i tramwajowe, motopompy, turbiny wodne i wiele innych urządzeń technicznych.
Przed pierwszą wojną światową zakłady RLR miały 14 zakładów nie tylko w Królestwie Polskim ale także w Baku, Kijowie,Moskwie, Odessie, Petersburgu i Tyflisie (od 1936 roku-Tbilisi). Po wojnie i rewolucji pozostał tylko warszawski zakład. Resztę znacjonalizowano. Od r. 1937 rozpoczęto w zakładach LRL montaż samochodów osobowych z elementów przywożonych z USA. Ale nie tylko Chevroleta-także Buicka. I taki właśnie BUICK zagrał epizod w filmie. Był to bardzo drogi samochód i jego sprzedaż była niewielka.
W USA produkowano także wersję z powiększonym bagażnikiem. Z dopłatą.
W zakładach Lilpopa (tak się powszechnie wtedy mówiło) montowano jednak przede wszystkim Chevrolety. Montowano tam także samochody ciężarowe z tradycyjną kabiną kierowcy oraz nowocześniejsze modele typu COE-cab over engine czyli kabina nad silnikiem. Rzecz polegała na tym, że umieszczenie kabiny nad silnikiem umożliwiało przy niezmienionej długości całego pojazdu przedłużenie skrzyni ładunkowej.
Na ciężarowych podwoziach montowano także nadwozia autobusów. Do Warszawy zamówiono łącznie 60 szt. Chevroleta 183 FS. Jednak ostatnią transzę przejęło wojsko i część Chevroletów 183FS w 1939 r. jako rządowe samochody ewakuacyjne trafiło do Rumunii.
Ciekawostka!
Powstańczy samochód pancerny został zbudowany na podwoziu ciężarówki Chevrolet.
C.
Polski samochód ale...bardziej amerykański.
Samochody amerykańskie montowane były w dwóch turach. Po raz pierwszy w latach 1928-1931 na Woli. Kryzys jaki nadszedł spowodował, że w roku 1930 sprzedaż samochodów spadła prawie do zera i zakład wkrótce zamknięto.
Decyzję o ponownym otwarciu montowni Chevroletów podjęto w 1936 roku. Wybór padł na polską spółkę akcyjną Lilpop, Rau i Loewenstein. Założycielami nie byli przedstawiciele "narodu wybranego" lecz Polak Lilpop, Polak z wyboru, Niemiec Rau i belgijski arystokrata-Loewenstein. Firma produkowała lokomotywy, wagony kolejowe i tramwajowe, motopompy, turbiny wodne i wiele innych urządzeń technicznych.
Przed pierwszą wojną światową zakłady RLR miały 14 zakładów nie tylko w Królestwie Polskim ale także w Baku, Kijowie,Moskwie, Odessie, Petersburgu i Tyflisie (od 1936 roku-Tbilisi). Po wojnie i rewolucji pozostał tylko warszawski zakład. Resztę znacjonalizowano. Od r. 1937 rozpoczęto w zakładach LRL montaż samochodów osobowych z elementów przywożonych z USA. Ale nie tylko Chevroleta-także Buicka. I taki właśnie BUICK zagrał epizod w filmie. Był to bardzo drogi samochód i jego sprzedaż była niewielka.
W USA produkowano także wersję z powiększonym bagażnikiem. Z dopłatą.
W zakładach Lilpopa (tak się powszechnie wtedy mówiło) montowano jednak przede wszystkim Chevrolety. Montowano tam także samochody ciężarowe z tradycyjną kabiną kierowcy oraz nowocześniejsze modele typu COE-cab over engine czyli kabina nad silnikiem. Rzecz polegała na tym, że umieszczenie kabiny nad silnikiem umożliwiało przy niezmienionej długości całego pojazdu przedłużenie skrzyni ładunkowej.
Na ciężarowych podwoziach montowano także nadwozia autobusów. Do Warszawy zamówiono łącznie 60 szt. Chevroleta 183 FS. Jednak ostatnią transzę przejęło wojsko i część Chevroletów 183FS w 1939 r. jako rządowe samochody ewakuacyjne trafiło do Rumunii.
Ciekawostka!
Powstańczy samochód pancerny został zbudowany na podwoziu ciężarówki Chevrolet.
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1679
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 353 times
Re: Pojazdy z polskich filmów
Ponieważ wpadło mi w ręce zdjęcie jednego z kilku widzianych motocykli Gnome & Rhone to specjalnie dla Morgana :
C.
( gdzieś jeszcze mam fotkę w kolorze takiego motocykla zrobionego "na choinkę". Znajdę-wstawię.
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rating: 16.67%
- we514
- St. Szeregowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 mar 2020, o 22:08
- Województwo: Lubelskie
Re: Pojazdy z polskich filmów
Kolega który uczestniczy w rekonstrukcjach posiada Iża i BMW Saharę , Iż to faja podróbka BMW
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1679
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
- stomek
- Pułkownik
- Posty: 1154
- Rejestracja: 22 kwie 2014, o 11:00
- Województwo: Mazowieckie
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Stolicy okolice
Re: Pojazdy z polskich filmów
W takim razie ,pozwolę sobie uświadomić nowego kolegę, Iż to podróba ale DKW
Wszystkie prezentowane przedmioty zostały znalezione podczas rodzinnych spacerów na giełdach i targach staroci ,nie zostały w żaden sposób namierzone oraz wydobyte za pomocą wykrywacza metali czy podobnych urządzeń.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1679
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 353 times
Re: Pojazdy z polskich filmów
Dobrze.
Dla pełnego zobrazowania i rozjaśnienia sytuacji.
Rosja Radziecka w początkach swego porewolucyjnego istnienia została odizolowana a co za tym idzie-obłożona embargiem. Ponieważ elity intelektualne ZSRR zostały mocno przetrzebione i kadra inżynierska musiała rodzić się od nowa nie było komu konstruować samochodów i motocykli. Innej techniki także. Ściągano różne egzemplarze maszyn (w tym motocykli) i po badaniach konstruowano różne wydumki, których wygląd często szokował a same konstrukcje nie bardzo spełniały pokładane w nich nadzieje.
Wkrótce kaganiec embarga za sprawą dużego kontraktu Forda na samochody został poluzowany (bo kto zrezygnuje z tak wielkiego rynku?). Wkrótce też i radziecki konstruktor-inż. Piotr Możarow w roku 1930 udał się na zwiedzanie niemieckich zakładów DKW. Tu jego wybór padł na prosty w budowie motocykl DKW Luxus 300 popularnie zwany Blutblase (Krwista Bańka) ponieważ cały czarny motocykl miał zbiornik paliwa krwisto czerwony. Taki właśnie motocykl wyprodukowano w zakładach Krasnyj Oktiabr w Leningradzie (bez kolorystycznych odchyłek-po prostu zielony) i oznaczono go... L-300. (Miałem taki, z pierwszej serii. Po różnych perturbacjach i remontach w końcu kilka lat temu trafił do Rosji). Po modyfikacjach kilku newralgicznych miejsc w konstrukcji przeniesiono produkcję do Iżewska i już w 1934 roku fabrykę opuścił pierwszy model Iż-a 7. Zmodyfikowany motocykl-Iż 8 motoryzował ZSRR w latach 1939-40 by wkrótce stać się modelem Iż 9.
Zakończyła się II wojna i szczęśliwie dla Rosjan zakłady DKW znalazły się w radzieckiej strefie okupacyjnej. Co prawda część urządzeń i dokumentacji została wywieziona na zachód jednak większość maszyn pozostała. Nie na długo jednak. Demontaż i wywózka do Iżewska była natychmiastowa. Dodatkowym atutem był Hermann Weber-główny konstruktor firmy, któremu Rosjanie "zaproponowali" zwiedzenie zakładów w Iżewsku. I zwiedzał te zakłady aż do swojej śmierci w 1948 roku.
Pierwszym powojennym Iżem był model 350-prawie kopia DKW NZ 350 z kilkoma niewielkimi zmianami. W 1949 roku wprowadzono teleskopowy przód i miękki tył na suwakach (adaptowany z modelu DKW NZ 500) i motocykl otrzymał oznaczenie Iż 49.
Kolejne modyfikacje to już Iż 56 (tak, tak-wprowadzony w 1956 roku) oraz Planeta i Jupiter.
C.
Dla pełnego zobrazowania i rozjaśnienia sytuacji.
Rosja Radziecka w początkach swego porewolucyjnego istnienia została odizolowana a co za tym idzie-obłożona embargiem. Ponieważ elity intelektualne ZSRR zostały mocno przetrzebione i kadra inżynierska musiała rodzić się od nowa nie było komu konstruować samochodów i motocykli. Innej techniki także. Ściągano różne egzemplarze maszyn (w tym motocykli) i po badaniach konstruowano różne wydumki, których wygląd często szokował a same konstrukcje nie bardzo spełniały pokładane w nich nadzieje.
Wkrótce kaganiec embarga za sprawą dużego kontraktu Forda na samochody został poluzowany (bo kto zrezygnuje z tak wielkiego rynku?). Wkrótce też i radziecki konstruktor-inż. Piotr Możarow w roku 1930 udał się na zwiedzanie niemieckich zakładów DKW. Tu jego wybór padł na prosty w budowie motocykl DKW Luxus 300 popularnie zwany Blutblase (Krwista Bańka) ponieważ cały czarny motocykl miał zbiornik paliwa krwisto czerwony. Taki właśnie motocykl wyprodukowano w zakładach Krasnyj Oktiabr w Leningradzie (bez kolorystycznych odchyłek-po prostu zielony) i oznaczono go... L-300. (Miałem taki, z pierwszej serii. Po różnych perturbacjach i remontach w końcu kilka lat temu trafił do Rosji). Po modyfikacjach kilku newralgicznych miejsc w konstrukcji przeniesiono produkcję do Iżewska i już w 1934 roku fabrykę opuścił pierwszy model Iż-a 7. Zmodyfikowany motocykl-Iż 8 motoryzował ZSRR w latach 1939-40 by wkrótce stać się modelem Iż 9.
Zakończyła się II wojna i szczęśliwie dla Rosjan zakłady DKW znalazły się w radzieckiej strefie okupacyjnej. Co prawda część urządzeń i dokumentacji została wywieziona na zachód jednak większość maszyn pozostała. Nie na długo jednak. Demontaż i wywózka do Iżewska była natychmiastowa. Dodatkowym atutem był Hermann Weber-główny konstruktor firmy, któremu Rosjanie "zaproponowali" zwiedzenie zakładów w Iżewsku. I zwiedzał te zakłady aż do swojej śmierci w 1948 roku.
Pierwszym powojennym Iżem był model 350-prawie kopia DKW NZ 350 z kilkoma niewielkimi zmianami. W 1949 roku wprowadzono teleskopowy przód i miękki tył na suwakach (adaptowany z modelu DKW NZ 500) i motocykl otrzymał oznaczenie Iż 49.
Kolejne modyfikacje to już Iż 56 (tak, tak-wprowadzony w 1956 roku) oraz Planeta i Jupiter.
C.
- These users thanked the author Catadero for the post (total 4):
- Wredny Borsuk • yukon • Jaskółka • morgan
- Rating: 22.22%
- morgan
- SIERZANT
- Posty: 145
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 12:05
- Województwo: Podkarpackie
- yukon
- Administrator
- Posty: 10921
- Rejestracja: 9 wrz 2012, o 22:46
- Województwo: Wybierz
- Lokalizacja: Wolna Republika Bieszczad.
- Has thanked: 597 times
- Been thanked: 650 times
- Kontakt:
Re: Pojazdy z polskich filmów
Dzieki Cat za te opowiesci historyczne o pojazdach,zawsze czytam to od dechy do dechy
- Rating: 5.56%
„Bieszczadzkie Pompeje" pokryte „lawą" bujnej karpackiej roślinności.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1679
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
Trafiłem na którymś kanale na polski film z roku 1960-"Zezowate szczęście". Obejrzałem z nadzieją na ciekawe pojazdy. Mało było.
Mercedes 170V kabriolet. Tylko mignął w jednym ujęciu. Produkowany był 1935-42 ale także w tej samej wersji 1946-50.
Sanitarka Garant. Kontynuacja niemieckiej produkcji wojennej Phanomen Werke , z zewnętrznymi zmianami, przez VEB Robur Werke Zittau-DDR. I dwa razy VW.
Typ 82 Kubelwagen na ulicy Warszawy Zwróćcie uwagę na całkowicie pozbawione bieżnika koło zapasowe. W czasie wojny za takiego slicka kierowcy groziła surowa kara.
Typ 166-Schwimmwagen Tutaj też-cienkie oponki i amfibia pozbawiona śruby napędowej.
Ale komu to wtedy (z filmowców) przeszkadzało?
C.
Mercedes 170V kabriolet. Tylko mignął w jednym ujęciu. Produkowany był 1935-42 ale także w tej samej wersji 1946-50.
Sanitarka Garant. Kontynuacja niemieckiej produkcji wojennej Phanomen Werke , z zewnętrznymi zmianami, przez VEB Robur Werke Zittau-DDR. I dwa razy VW.
Typ 82 Kubelwagen na ulicy Warszawy Zwróćcie uwagę na całkowicie pozbawione bieżnika koło zapasowe. W czasie wojny za takiego slicka kierowcy groziła surowa kara.
Typ 166-Schwimmwagen Tutaj też-cienkie oponki i amfibia pozbawiona śruby napędowej.
Ale komu to wtedy (z filmowców) przeszkadzało?
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1679
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
SPOTKANIE ZE SZPIEGIEM 1964
Fabuła banalna. Film cz/b. W skrócie-szpieg startuje z okrętu podwodnego w pobliżu polskiego, środkowego wybrzeża. Balonem. Ląduje w lesie, zabija pastucha-niemowę, który go zauważył. I przystępuje do wykonywania swoich zadań. A przy okazji przez ekran przewijają się pojazdy, które były wówczas popularne.
Oto baza PKS w Warszawie. Za jednym zamachem 3 różne pojazdy. Na pierwszym planie ciężarówka Lublin 51 produkowana na licencji GAZ 51 w latach 1951-59. Sześciocylindrowy silnik benzynowy 3,5 litra. 4 biegi bez synchronizacji, max. 70km/g. Zużycie paliwa-około 25 l/100 km.
W całości Na drugim planie samochód ciężarowy ŻUBR A80-produkowany od 1960 r. w Jelczu samochód ciężarowy (składany z części wytwarzanych w innych krajowych fabrykach) o dużej ładowności. Skrzynia 8 ton + przyczepa (specjalnie wykonana dla Żubra) 10 ton. Razem 18. Na trzecim planie, ledwo widoczny, autobus STAR 52. Wykonany w liczbie 3300 sztuk w latach 1952-57. W filmie widać także inne pojazdy jak choćby Żuki, Nysy, Warszawy...
W jednym fragmencie przez ekran przejeżdżają pojazdy wojskowe. To obserwowane i fotografowane przez szpiega ciągniki artyleryjskie MAZUR D-350 produkowane w Polsce w latach 1958-60.
Tak widać go w filmie (litera L nie oznacza "Nauka Jazdy" . Jest to oznakowanie przydziału służbowego). A tak wygląda w całej okazałośći. Te ciągniki zostały wyeksportowane w liczbie ok. 200 sztuk do Czechosłowacji oraz do Wietnamu, gdzie brały udział w wojnie wietnamskiej.
Szpieg oczywiście (no bo jak inaczej?) zostaje zatrzymany ale wcześniej w trakcie pościgu taranuje jedną z "Warszaw" ścigających go funkcjonariuszy MSW. Do staranowania Warszawy posłużyła ciężarówka SKODA 706 RT-przez długie lata bardzo popularna na polskich drogach.
C.
Fabuła banalna. Film cz/b. W skrócie-szpieg startuje z okrętu podwodnego w pobliżu polskiego, środkowego wybrzeża. Balonem. Ląduje w lesie, zabija pastucha-niemowę, który go zauważył. I przystępuje do wykonywania swoich zadań. A przy okazji przez ekran przewijają się pojazdy, które były wówczas popularne.
Oto baza PKS w Warszawie. Za jednym zamachem 3 różne pojazdy. Na pierwszym planie ciężarówka Lublin 51 produkowana na licencji GAZ 51 w latach 1951-59. Sześciocylindrowy silnik benzynowy 3,5 litra. 4 biegi bez synchronizacji, max. 70km/g. Zużycie paliwa-około 25 l/100 km.
W całości Na drugim planie samochód ciężarowy ŻUBR A80-produkowany od 1960 r. w Jelczu samochód ciężarowy (składany z części wytwarzanych w innych krajowych fabrykach) o dużej ładowności. Skrzynia 8 ton + przyczepa (specjalnie wykonana dla Żubra) 10 ton. Razem 18. Na trzecim planie, ledwo widoczny, autobus STAR 52. Wykonany w liczbie 3300 sztuk w latach 1952-57. W filmie widać także inne pojazdy jak choćby Żuki, Nysy, Warszawy...
W jednym fragmencie przez ekran przejeżdżają pojazdy wojskowe. To obserwowane i fotografowane przez szpiega ciągniki artyleryjskie MAZUR D-350 produkowane w Polsce w latach 1958-60.
Tak widać go w filmie (litera L nie oznacza "Nauka Jazdy" . Jest to oznakowanie przydziału służbowego). A tak wygląda w całej okazałośći. Te ciągniki zostały wyeksportowane w liczbie ok. 200 sztuk do Czechosłowacji oraz do Wietnamu, gdzie brały udział w wojnie wietnamskiej.
Szpieg oczywiście (no bo jak inaczej?) zostaje zatrzymany ale wcześniej w trakcie pościgu taranuje jedną z "Warszaw" ścigających go funkcjonariuszy MSW. Do staranowania Warszawy posłużyła ciężarówka SKODA 706 RT-przez długie lata bardzo popularna na polskich drogach.
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1679
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
07 kwietnia mija 65 lat od premiery filmu "Sprawa pilota Maresza". Jest to jeden z pierwszych polskich filmów powojennych w kolorze.
Tytułowy pilot Maresz porusza się w filmie dwoma interesującymi pojazdami.
Pierwszy to motocykl produkcji niemieckiej-Triumph. Ponieważ także w Wielkiej Brytanii produkowano motocykle pod tą samą nazwą niemieckie określano skrótem firmy jak Triumph Werke Nurnberg czyli TWN.
Motocykl Maresza to TWN S350. Nie posiadam czytelnego zdjęcia modelu TWN S-350 ale jest on niemal identyczny z TWN B-350, którego fotkę zamieszczam poniżej. Jedyna różnica to golenie przedniego zawieszenia. S ma ażurowe blachy. Drugim pojazdem jest samochód BMW 328. Wyprodukowany w latach 1936-39 w ilości 464 egzemplarzy początkowo nie był sprzedawany odbiorcom indywidualnym-był to samochód wyłącznie do wyścigów. Na rynek trafił dopiero w 1938 roku.
Sześciocylindrowy silnik zasilany był trzema gaźnikami i osiągał 155 km/godz. Przy modyfikacjach dla celów sportowych nawet 180. W filmie w jednej scenie występują też samochody GAZ 67 w grupie w towarzystwie typowego dla Urzędu Bezpieczeństwa samochodu Citroen BL 11 (lub 16-trudno rozpoznać).
Ciekawostką jest wózek do wożenia butli spawalniczych będący na wyposażeniu lotniska... * * *
W filmie występuje kilka egzemplarzy samolotów floty PLL LOT. Pasażerskie to Lisunow LI-2P.
Jednym z nich jest samolot oznakowany SP-LBG. I tu ciekawostka.
Po wycofaniu ze służby samolotu LI-2P oznaczenie po nim otrzymał inny samolot PLL LOT. ToIŁ-62 M ochrzczony dodatkowo "Tadeusz KOŚCIUSZKO". Latający na dalekich liniach "pasażer" stał się sławny 9 maja 1987 roku. Wówczas to rozbił się w czasie powrotu pod Warszawą w Lesie Kabackim.( Była to już kolejna katastrofa tego modelu Iła w ciągu kilku lat.)
I tyle z niego zostało. Zginęli wszyscy-183 osoby.
C.
Tytułowy pilot Maresz porusza się w filmie dwoma interesującymi pojazdami.
Pierwszy to motocykl produkcji niemieckiej-Triumph. Ponieważ także w Wielkiej Brytanii produkowano motocykle pod tą samą nazwą niemieckie określano skrótem firmy jak Triumph Werke Nurnberg czyli TWN.
Motocykl Maresza to TWN S350. Nie posiadam czytelnego zdjęcia modelu TWN S-350 ale jest on niemal identyczny z TWN B-350, którego fotkę zamieszczam poniżej. Jedyna różnica to golenie przedniego zawieszenia. S ma ażurowe blachy. Drugim pojazdem jest samochód BMW 328. Wyprodukowany w latach 1936-39 w ilości 464 egzemplarzy początkowo nie był sprzedawany odbiorcom indywidualnym-był to samochód wyłącznie do wyścigów. Na rynek trafił dopiero w 1938 roku.
Sześciocylindrowy silnik zasilany był trzema gaźnikami i osiągał 155 km/godz. Przy modyfikacjach dla celów sportowych nawet 180. W filmie w jednej scenie występują też samochody GAZ 67 w grupie w towarzystwie typowego dla Urzędu Bezpieczeństwa samochodu Citroen BL 11 (lub 16-trudno rozpoznać).
Ciekawostką jest wózek do wożenia butli spawalniczych będący na wyposażeniu lotniska... * * *
W filmie występuje kilka egzemplarzy samolotów floty PLL LOT. Pasażerskie to Lisunow LI-2P.
Jednym z nich jest samolot oznakowany SP-LBG. I tu ciekawostka.
Po wycofaniu ze służby samolotu LI-2P oznaczenie po nim otrzymał inny samolot PLL LOT. ToIŁ-62 M ochrzczony dodatkowo "Tadeusz KOŚCIUSZKO". Latający na dalekich liniach "pasażer" stał się sławny 9 maja 1987 roku. Wówczas to rozbił się w czasie powrotu pod Warszawą w Lesie Kabackim.( Była to już kolejna katastrofa tego modelu Iła w ciągu kilku lat.)
I tyle z niego zostało. Zginęli wszyscy-183 osoby.
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1679
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
Czas odświeżyć temat.
W TV poleciał stary film. Polski. "Ewa chce spać". Produkcja 1957. Leciał, leciał, ja siedziałem w necie...i naraz słyszę, że z tivi leci dźwięk motocyklowego silnika. A wydawało mi się, że znam ten film...
Okazało się, że jest scena, w której pojawia się "pierdopęd" klasy "100". Na chwilę.
Ten. Słabo widoczne szczegóły nie ułatwiają identyfikacji a do tego z silnikami Fichtel & Sachs wyprodukowano na przestrzeni kilkudziesięciu lat setki tysięcy egzemplarzy popularnych setek. I wydawać by się mogło, że widoczne na zbiorniku logo ułatwi identyfikację.
Wg mnie, to jakiś samorobny malunek, bo nie przypominam sobie takiego "ptaszka". A motocykl (właściwie moped) mógł być wyprodukowany przed-, w czasie- lub po- wojnie.
Innym, masowo występującym pojazdem w tym filmie jest furgon transportowy w różnych wersjach (karawan, transport pieczywa, pojazd hycla...) zaprzężony w konia.
C.
W TV poleciał stary film. Polski. "Ewa chce spać". Produkcja 1957. Leciał, leciał, ja siedziałem w necie...i naraz słyszę, że z tivi leci dźwięk motocyklowego silnika. A wydawało mi się, że znam ten film...
Okazało się, że jest scena, w której pojawia się "pierdopęd" klasy "100". Na chwilę.
Ten. Słabo widoczne szczegóły nie ułatwiają identyfikacji a do tego z silnikami Fichtel & Sachs wyprodukowano na przestrzeni kilkudziesięciu lat setki tysięcy egzemplarzy popularnych setek. I wydawać by się mogło, że widoczne na zbiorniku logo ułatwi identyfikację.
Wg mnie, to jakiś samorobny malunek, bo nie przypominam sobie takiego "ptaszka". A motocykl (właściwie moped) mógł być wyprodukowany przed-, w czasie- lub po- wojnie.
Innym, masowo występującym pojazdem w tym filmie jest furgon transportowy w różnych wersjach (karawan, transport pieczywa, pojazd hycla...) zaprzężony w konia.
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1679
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 353 times
Re: Pojazdy z polskich filmów
Kto nie pamięta serialu TV "przygody psa Cywila" ?
No tak, myślę, że większość...
Ale w tym serialu pokazywały się różne, wówczas popularne pojazdy. Jednym z nich był radziecki motocykl URAL M 63. Z wózkiem bocznym tak prosty w obsłudze, że nawet polski owczarek niemiecki (!) potrafił go prowadzić Ale to tylko z mojej strony pretekst by pokazać motocykl URAL w innej roli. I w innym filmie.
Serial "Allo,allo". Dwójka-odcinek piąty. Z mgły wyłania się motocyklista wehrmachtu, zapewne łącznik/kurier. A potem ujawnia się na motocyklu produkcji ZSRR z lat sześćdziesiątych C.
No tak, myślę, że większość...
Ale w tym serialu pokazywały się różne, wówczas popularne pojazdy. Jednym z nich był radziecki motocykl URAL M 63. Z wózkiem bocznym tak prosty w obsłudze, że nawet polski owczarek niemiecki (!) potrafił go prowadzić Ale to tylko z mojej strony pretekst by pokazać motocykl URAL w innej roli. I w innym filmie.
Serial "Allo,allo". Dwójka-odcinek piąty. Z mgły wyłania się motocyklista wehrmachtu, zapewne łącznik/kurier. A potem ujawnia się na motocyklu produkcji ZSRR z lat sześćdziesiątych C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rating: 5.56%
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1679
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
Znachor-polski film wg. powieści Dołęgi-Mostowicza.
Po raz pierwszy nakręcony w 1937 roku. Wówczas pan hrabia woził swoją dziewczynę na motocyklu (najprawdopodobniej ) m-ki Zundapp 350. o takim właśnie jak ten: Druga ekranizacja nastąpiła w 1982 roku i wówczas już "państwo" wozili się na motocyklu ARDIE z pierwszej połowy lat trzydziestych. I mógłby być to taki motocykl: tyle, że ten z filmu ma ramę i przód z duralu. Więc raczej silnik 500cm3. Ale sylwetka b. podobna.
Chociaż nie jestem pewien, czy coś tam przy nim nie było kombinowane.
Motocykl miał kilka rodzajów silnika (w tym np. 500 OHV marki JAP) a podwozie to była rama z duraluminiowych kształtek. Bardzo droga w produkcji, więc wkrótce ramę zmieniono na tradycyjną, rurową. Także przednie widełki zmieniono na rurkowy trapez.
Trzeci raz sfilmowano powieść w 2023 roku. Już podobno jest wyświetlany. I, oczywiście zgodnie z fabułą "gra" tam także motocykl. Niestety, filmu nie widziałem, ale w zapowiedziach widać (w masakrycznej jakości ), że na dziedzińcu stoi motocykl. Wiem-oczy bolą, ale przypuszczam, że jest to DKW 350.
Może gdzieś w necie znajdę do obejrzenia. Kiedyś.
C.
Po raz pierwszy nakręcony w 1937 roku. Wówczas pan hrabia woził swoją dziewczynę na motocyklu (najprawdopodobniej ) m-ki Zundapp 350. o takim właśnie jak ten: Druga ekranizacja nastąpiła w 1982 roku i wówczas już "państwo" wozili się na motocyklu ARDIE z pierwszej połowy lat trzydziestych. I mógłby być to taki motocykl: tyle, że ten z filmu ma ramę i przód z duralu. Więc raczej silnik 500cm3. Ale sylwetka b. podobna.
Chociaż nie jestem pewien, czy coś tam przy nim nie było kombinowane.
Motocykl miał kilka rodzajów silnika (w tym np. 500 OHV marki JAP) a podwozie to była rama z duraluminiowych kształtek. Bardzo droga w produkcji, więc wkrótce ramę zmieniono na tradycyjną, rurową. Także przednie widełki zmieniono na rurkowy trapez.
Trzeci raz sfilmowano powieść w 2023 roku. Już podobno jest wyświetlany. I, oczywiście zgodnie z fabułą "gra" tam także motocykl. Niestety, filmu nie widziałem, ale w zapowiedziach widać (w masakrycznej jakości ), że na dziedzińcu stoi motocykl. Wiem-oczy bolą, ale przypuszczam, że jest to DKW 350.
Może gdzieś w necie znajdę do obejrzenia. Kiedyś.
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.