Pojazdy z polskich filmów
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1679
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
37 lat później ponownie nakręcono akcję pod arsenałem. Film otrzymał tytuł "Kamienie na szaniec"-tak jak książka Aleksandra Kamińskiego, która była podstawą pierwszego jak i drugiego filmu.
Pojazdów tu znacznie mniej ale kilka przedstawię.
Renault AHN 1 (1949) z pierwszej wersji został zastąpiony samochodem przypominającym właściwy model Renault AHS (prod. wojenna)
. Jest to jednak przeróbka poczciwego Stara 25. Kolejny pojazd udający inną markę to powojenny Moskwicz 400 lub 401 "gra rolę" Opla Kadetta. Różnice są minimalne, bo Moskwicz 400/401 to w zasadzie kopia Opla. Niczego natomiast nie udaje malutki włoski samochodzik w filmie występujący jako pojazd harcerzy z Szarych Szeregów-Fiat 500 Topolino (po włosku: myszka). Dwuosobowe autko (z tyłu można umieścić co najwyżej dwoje małych dzieci lub bagaż) o pojemności niecałych 600cm3. Produkowany był przez 19 lat (1936-1955) a także na licencji we Francji jako Simca 5 (1936-48) .
I oczywiście motocykl M 72 już ładniej "ubrany" by udawać BMW. Nawiasem mówiąc film został zjechany przez krytykę za infantylną reżyserię i kiepskie teksty.
C.
Pojazdów tu znacznie mniej ale kilka przedstawię.
Renault AHN 1 (1949) z pierwszej wersji został zastąpiony samochodem przypominającym właściwy model Renault AHS (prod. wojenna)
. Jest to jednak przeróbka poczciwego Stara 25. Kolejny pojazd udający inną markę to powojenny Moskwicz 400 lub 401 "gra rolę" Opla Kadetta. Różnice są minimalne, bo Moskwicz 400/401 to w zasadzie kopia Opla. Niczego natomiast nie udaje malutki włoski samochodzik w filmie występujący jako pojazd harcerzy z Szarych Szeregów-Fiat 500 Topolino (po włosku: myszka). Dwuosobowe autko (z tyłu można umieścić co najwyżej dwoje małych dzieci lub bagaż) o pojemności niecałych 600cm3. Produkowany był przez 19 lat (1936-1955) a także na licencji we Francji jako Simca 5 (1936-48) .
I oczywiście motocykl M 72 już ładniej "ubrany" by udawać BMW. Nawiasem mówiąc film został zjechany przez krytykę za infantylną reżyserię i kiepskie teksty.
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jaskółka
- Moderator
- Posty: 2581
- Rejestracja: 9 gru 2012, o 16:23
- Województwo: Pomorskie
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1679
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
Okularów nie noszę (nawet nie mam) motocykli i samochodów trochę w życiu już widziałem. Jakoś to się sumuje i pozwala zobaczyć więcej. Tak jak poniżej
"Zespół Autorów Filmowych "DROGA "
Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa
przedstawiają film pt
MIASTECZKO.
Film nakręcony w 1958. Sporo pojazdów, ale już wcześniej pokazywanych. Może oprócz tego OPEL P4 - jedyny samochód w miasteczku. I jedyna taksówka z numerem na drzwiach. Taki. Prócz tego samochodu pokazał się motocykl (prócz tradycyjnego M 72, który tym razem nie udawał BMW). Motocykl, którego początkowo nie udało się zidentyfikować. Wydawało się, że to Zundapp K 500. Słabiutka kopia filmu znacznie utrudnia rozpoznanie szczegółów. Jednak to, ze jak wyżej napisałem, "trochę" różnych pojazdów widziałem, udało się dokonać trafnego rozpoznania. To francuski Gnome et Rhone 800. Motocykl używany także przez niemieckie wojsko w czasie II wojny Zatem mogę "dziabnąć" sobie specjalną herbatkę (bez prądu, niestety) i ciacho.
C.
"Zespół Autorów Filmowych "DROGA "
Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa
przedstawiają film pt
MIASTECZKO.
Film nakręcony w 1958. Sporo pojazdów, ale już wcześniej pokazywanych. Może oprócz tego OPEL P4 - jedyny samochód w miasteczku. I jedyna taksówka z numerem na drzwiach. Taki. Prócz tego samochodu pokazał się motocykl (prócz tradycyjnego M 72, który tym razem nie udawał BMW). Motocykl, którego początkowo nie udało się zidentyfikować. Wydawało się, że to Zundapp K 500. Słabiutka kopia filmu znacznie utrudnia rozpoznanie szczegółów. Jednak to, ze jak wyżej napisałem, "trochę" różnych pojazdów widziałem, udało się dokonać trafnego rozpoznania. To francuski Gnome et Rhone 800. Motocykl używany także przez niemieckie wojsko w czasie II wojny Zatem mogę "dziabnąć" sobie specjalną herbatkę (bez prądu, niestety) i ciacho.
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- morgan
- SIERZANT
- Posty: 145
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 12:05
- Województwo: Podkarpackie
Re: Pojazdy z polskich filmów
Sporo motocykli zabytkowych widziałem "na żywo" ale do tego francuza nie miałem jakoś szczęścia
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1679
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 353 times
Re: Pojazdy z polskich filmów
Tym razem bez fot, bo filmu jeszcze nie ma
Kiedy w Oświęcimiu w 1928 roku zakończyła działalność Fabryka Maszyn Rolniczych, Odlewnia Żelaza i Metali POTĘGA do fabrycznych budynków wprowadziła się nowa firma. Zjednoczona Fabryka Maszyn i Samochodów SA Oświęcim-Praga. Polsko Czeska spółka założona 13 kwietnia 1929 roku. W zasadzie działalność firmy polegała na montowaniu czeskich samochodów PRAGA (modele Piccolo, Alfa, Grand i Mignon) oraz trzyosiowej ciężarówki Praga RV-także jako samochodów pożarniczych. Do 1939 roku wyprodukowano około 1700 pojazdów osobowych (w wersjach torpedo, kabriolet, kareta i coupe) i ciężarowych w kilku wersjach, które sprzedawano pod mianem Oświęcim-Praga. Do dzisiaj zachowało się niewiele samochodów Praga a samochodów Oświęcim-Praga przypuszczalnie tylko jeden egzemplarz.
W roku 1931 samochód Oświęcim-Praga wziął udział w zimowym rajdzie Monte Carlo z załogą Adam Potocki, Stanisław Barylski i Ignacy Kałapajto. Załoga była jedną z dwóch, które trasę pokonały w 100 procentach, jednak ostatecznie zebrała tylko liczbę punktów na zakwalifikowanie się na 15 miejscu.
Właśnie powstaje (w założeniu 90 minutowy) film pod tytułem Oświęcim-Praga o tej właśnie wytwórni.
C.
Kiedy w Oświęcimiu w 1928 roku zakończyła działalność Fabryka Maszyn Rolniczych, Odlewnia Żelaza i Metali POTĘGA do fabrycznych budynków wprowadziła się nowa firma. Zjednoczona Fabryka Maszyn i Samochodów SA Oświęcim-Praga. Polsko Czeska spółka założona 13 kwietnia 1929 roku. W zasadzie działalność firmy polegała na montowaniu czeskich samochodów PRAGA (modele Piccolo, Alfa, Grand i Mignon) oraz trzyosiowej ciężarówki Praga RV-także jako samochodów pożarniczych. Do 1939 roku wyprodukowano około 1700 pojazdów osobowych (w wersjach torpedo, kabriolet, kareta i coupe) i ciężarowych w kilku wersjach, które sprzedawano pod mianem Oświęcim-Praga. Do dzisiaj zachowało się niewiele samochodów Praga a samochodów Oświęcim-Praga przypuszczalnie tylko jeden egzemplarz.
W roku 1931 samochód Oświęcim-Praga wziął udział w zimowym rajdzie Monte Carlo z załogą Adam Potocki, Stanisław Barylski i Ignacy Kałapajto. Załoga była jedną z dwóch, które trasę pokonały w 100 procentach, jednak ostatecznie zebrała tylko liczbę punktów na zakwalifikowanie się na 15 miejscu.
Właśnie powstaje (w założeniu 90 minutowy) film pod tytułem Oświęcim-Praga o tej właśnie wytwórni.
C.
- Rating: 5.56%
- TST
- MLODSZY CHORAZY
- Posty: 225
- Rejestracja: 27 gru 2018, o 21:15
- Województwo: Mazowieckie
- morgan
- SIERZANT
- Posty: 145
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 12:05
- Województwo: Podkarpackie
Re: Pojazdy z polskich filmów
Masz może zdjęcia samochodu Praga RV w wersji pożarniczej? Trochę interesuję się pożarnictwem, ot takie małe zboczenie zawodowe. Dobrze jest znać historię służby, której się poświęciło kilkanaście lat życia
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1679
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
Dawno temu, gdy prenumerowałem "Svet Motoru" z Czechosłowacji to na 100% miałem. Ale to już historia. Mam jeszcze trochę książek-poszukam w czeskiej literaturze.
C.
C.
- morgan
- SIERZANT
- Posty: 145
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 12:05
- Województwo: Podkarpackie
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1679
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
Niestety-nie znalazłem w swoich materiałach. A prywatne muzeum PRAGA w Pradze przechodzi ciężkie chwile, jest nieczynne a rodzinka szarpie się między sobą.
Film znany (przynajmniej wśród znacznej części userów.
Samochód z czołówki to Chevrolet DeLuxe produkowany w USA od 1941 (jednak karoseria nieco inna) aż do 1952. W kilku wersjach karoseryjnych i niewielkimi zmianami w wyglądzie przodu.
Model DeLuxe z filmu to popularny samochód "urzędniczy"-służbowy, który także trafiał w ręce prywatne. I zazwyczaj służył jako taksówka. Jak w filmie. W amerykańskiej rzeczywistości wyglądał tak. Ładniejszy, bo nie czarny. Nasi urzędnicy mieli do dyspozycji tylko czarne.
Kolejny pojazd to radziecka ciężarówka ZIS 5. Już gościł w tym temacie więc opisywać nie trzeba.
Ponieważ w filmie "Sami swoi" przeplata się wątek współczesności (po pojazdach sądząc-lata sześćdziesiąte) oraz początki konfliktu Kargule-Pawlaki i osadnictwo na "ziemiach odzyskanych" więc i pojazdy są z dwóch epok.
Na podwórku Pawlaków zobaczyć można motocykl SHL. Model M11 z silnikiem 175 cm3 W jednym ujęciu widać także na podwórku Pawlaka sprzęt rolniczy, którego już teraz raczej się nie spotyka. To w zasadzie ciągnik ale noszący oficjalną nazwę nośnik narzędzi. To model RS 09. Maszyna początkowo (lata pięćdziesiąte) w ZSRR a później (1956-66) w NRD. Stamtąd trafiały na nasze pola, przede wszystkim PeGeeRowskie i zwykłą koleją rzeczy do rolników indywidualnych.
W zasobach NAC znalazłem zdjęcie pokazujące jak wykorzystywano taki nośnik narzędzi. Na tej "ramie z silnikiem" można było zamontować praktycznie każde narzędzie rolnicze czy budowlane. Oczywiście jeśli było specjalnie wyprodukowane do współpracy z RS 09.
Wracając ze wsi do miasta widoczek z ulicy miasteczka w latach sześćdziesiątych środkiem której Pawlaki idą dyskutując.
Po lewej widać biały samochód produkcji jugosłowiańskiej. To licencyjny FIAT 600 w tej wersji noszący nazwę ZASTAVA 750.
CDN
Film znany (przynajmniej wśród znacznej części userów.
Samochód z czołówki to Chevrolet DeLuxe produkowany w USA od 1941 (jednak karoseria nieco inna) aż do 1952. W kilku wersjach karoseryjnych i niewielkimi zmianami w wyglądzie przodu.
Model DeLuxe z filmu to popularny samochód "urzędniczy"-służbowy, który także trafiał w ręce prywatne. I zazwyczaj służył jako taksówka. Jak w filmie. W amerykańskiej rzeczywistości wyglądał tak. Ładniejszy, bo nie czarny. Nasi urzędnicy mieli do dyspozycji tylko czarne.
Kolejny pojazd to radziecka ciężarówka ZIS 5. Już gościł w tym temacie więc opisywać nie trzeba.
Ponieważ w filmie "Sami swoi" przeplata się wątek współczesności (po pojazdach sądząc-lata sześćdziesiąte) oraz początki konfliktu Kargule-Pawlaki i osadnictwo na "ziemiach odzyskanych" więc i pojazdy są z dwóch epok.
Na podwórku Pawlaków zobaczyć można motocykl SHL. Model M11 z silnikiem 175 cm3 W jednym ujęciu widać także na podwórku Pawlaka sprzęt rolniczy, którego już teraz raczej się nie spotyka. To w zasadzie ciągnik ale noszący oficjalną nazwę nośnik narzędzi. To model RS 09. Maszyna początkowo (lata pięćdziesiąte) w ZSRR a później (1956-66) w NRD. Stamtąd trafiały na nasze pola, przede wszystkim PeGeeRowskie i zwykłą koleją rzeczy do rolników indywidualnych.
W zasobach NAC znalazłem zdjęcie pokazujące jak wykorzystywano taki nośnik narzędzi. Na tej "ramie z silnikiem" można było zamontować praktycznie każde narzędzie rolnicze czy budowlane. Oczywiście jeśli było specjalnie wyprodukowane do współpracy z RS 09.
Wracając ze wsi do miasta widoczek z ulicy miasteczka w latach sześćdziesiątych środkiem której Pawlaki idą dyskutując.
Po lewej widać biały samochód produkcji jugosłowiańskiej. To licencyjny FIAT 600 w tej wersji noszący nazwę ZASTAVA 750.
CDN
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1679
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 353 times
Re: Pojazdy z polskich filmów
Ulica w miasteczku i samochód po lewej.
W początkowej części filmu widać także stojący na polu czołg T 34/85. Na wieżyczce ma on numer taktyczny 102.
1-pierwszy pułk czołgów
0-kompania sztabowa
2-drugi czołg po czołgu dowódcy kompanii.
Pośrednio jest to nawiązanie do serialu "Czterej pancerni i pies". Ale tylko pośrednio. "Sami swoi" i "Czterej pancerni i pies" to filmy kręcone w tym samym, 1966, roku. Przy produkcji serialu użyto 3 egzemplarzy T-34/85 i jednego przekroju. Po prostu jeden z "Rudych" posłużył jako tło na polu w filmie "Sami swoi".
Czołg pojawia się jeszcze raz. Gdy Pawlaki prawie wywołują trzecią wojnę podpalając zboże na polu minowym, na ich podwórko wjeżdża czołg. Tym razem z czerwoną gwiazdą.
Wracając do tytułu filmu-kręcony był pod roboczym tytułem "I było święto", który jednak nie był zbyt odpowiedni dla komedii.
C.
Zastava 750. Licencja włoska. Pierwowzór to FIAT 600D (nie diesel ). Dokonano kilku niewielkich zmian w pierwowzorze, między innymi zwiększono pojemność silnika do 750 cm3. Ciekawostką może być to, że samochód ten był napędzany czterocylindrowym silnikiem, chłodzonym cieczą, który umieszczony był z tyłu...wzdłużnie.
Od roku 1968 zawiasy drzwi przeniesiono na przedni słupek, więc otwierały się już zwyczajnie a nie w systemie potocznie zwanym "kurołap" -do tyłu.W początkowej części filmu widać także stojący na polu czołg T 34/85. Na wieżyczce ma on numer taktyczny 102.
1-pierwszy pułk czołgów
0-kompania sztabowa
2-drugi czołg po czołgu dowódcy kompanii.
Pośrednio jest to nawiązanie do serialu "Czterej pancerni i pies". Ale tylko pośrednio. "Sami swoi" i "Czterej pancerni i pies" to filmy kręcone w tym samym, 1966, roku. Przy produkcji serialu użyto 3 egzemplarzy T-34/85 i jednego przekroju. Po prostu jeden z "Rudych" posłużył jako tło na polu w filmie "Sami swoi".
Czołg pojawia się jeszcze raz. Gdy Pawlaki prawie wywołują trzecią wojnę podpalając zboże na polu minowym, na ich podwórko wjeżdża czołg. Tym razem z czerwoną gwiazdą.
Wracając do tytułu filmu-kręcony był pod roboczym tytułem "I było święto", który jednak nie był zbyt odpowiedni dla komedii.
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rating: 5.56%
- morgan
- SIERZANT
- Posty: 145
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 12:05
- Województwo: Podkarpackie
Re: Pojazdy z polskich filmów
Mam dwie takie SHL Roczniki 64 i 67 z silnikiem Wiatr. Świetne motocykle...
-
- ST.SIERZANT-SZTABOWY
- Posty: 202
- Rejestracja: 25 paź 2012, o 18:47
- Województwo: Wybierz
- Lokalizacja: GALICJA
Re: Pojazdy z polskich filmów
Ciekawy wątek, można coś niecoś się dowiedzieć, czekam na dalsze ciekawostki
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1679
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
Film z 1955 roku.
W zasadzie dla jednego motocykla, który tam występuje.
"Irena do domu". Komedia z epoki socrealizmu.
Krótko-małżeństwo. On pracuje, ona chce pracować. Trafia się jej okazja zrobić kurs na prawo jazdy. Robi. Jeździ. W końcu zostaje zaakceptowana przez męża.
Przy okazji kilka ciekawostek z lat pięćdziesiątych
Taka ciekawostka-motocykl NSU, duży bo 500 cm3 "garażowany na klatce schodowej O tym motocyklu będzie dalej. Na razie właściciel i jego specyficzny sposób myślenia i działania w temacie przeróbek. Oto ówczesna warszawska taksówka. Państwowa, o czym świadczy pasek szachownicy na nadwoziu. Taksówki prywatne miały w tym samym miejscu cieniutki trójkolorowy pasek. Kierowcy państwowych taksówek byli umundurowani a jednym z elementów była czapka z emblematem (gdyby ktoś kiedys potrzebował identyfikacji takiej blaszki). Al;e stan techniczny auta... Maksymalna prędkość poruszania się ówczesnych taxi ograniczona była do 60 km/h ale z pasażerem-40.
Widok "kokpitu" Warszawy M20. Pani w końcu, w tajemnicy przed mężem przystępuje do nauki jazdy.
Willys'em. Po zdaniu egzaminu dostaje pracę jako kierowca dostawczej skody 1200 (Miejskie Przedsiębiorstwo Transportowe) Widok z ulicy-przedwojenny samochód nn marki, Skoda 1200 i Warszawa M20. Z przejazdu ulicami widać, że najpopularniejsze były Warszawy a często spotykane to Ople z lat wojennych i powojenne Moskwicze będące ich kopią, Skody 1200 i Skody 1101 nazywane Tudor (skrócone z angielskiego two door ).
Ciekawe też są popularne w dużych miastach autobusy.
CDN
W zasadzie dla jednego motocykla, który tam występuje.
"Irena do domu". Komedia z epoki socrealizmu.
Krótko-małżeństwo. On pracuje, ona chce pracować. Trafia się jej okazja zrobić kurs na prawo jazdy. Robi. Jeździ. W końcu zostaje zaakceptowana przez męża.
Przy okazji kilka ciekawostek z lat pięćdziesiątych
Taka ciekawostka-motocykl NSU, duży bo 500 cm3 "garażowany na klatce schodowej O tym motocyklu będzie dalej. Na razie właściciel i jego specyficzny sposób myślenia i działania w temacie przeróbek. Oto ówczesna warszawska taksówka. Państwowa, o czym świadczy pasek szachownicy na nadwoziu. Taksówki prywatne miały w tym samym miejscu cieniutki trójkolorowy pasek. Kierowcy państwowych taksówek byli umundurowani a jednym z elementów była czapka z emblematem (gdyby ktoś kiedys potrzebował identyfikacji takiej blaszki). Al;e stan techniczny auta... Maksymalna prędkość poruszania się ówczesnych taxi ograniczona była do 60 km/h ale z pasażerem-40.
Widok "kokpitu" Warszawy M20. Pani w końcu, w tajemnicy przed mężem przystępuje do nauki jazdy.
Willys'em. Po zdaniu egzaminu dostaje pracę jako kierowca dostawczej skody 1200 (Miejskie Przedsiębiorstwo Transportowe) Widok z ulicy-przedwojenny samochód nn marki, Skoda 1200 i Warszawa M20. Z przejazdu ulicami widać, że najpopularniejsze były Warszawy a często spotykane to Ople z lat wojennych i powojenne Moskwicze będące ich kopią, Skody 1200 i Skody 1101 nazywane Tudor (skrócone z angielskiego two door ).
Ciekawe też są popularne w dużych miastach autobusy.
CDN
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1679
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Pojazdy z polskich filmów
21 lipca (data zapewne nie jest przypadkowa ) 1947 roku dotarło do Warszawy 8 zakupionych we Francji autobusów m-ki CHAUSSON AH 47.
W kolejnych latach sprowadzono kolejne egzemplarze i ich liczba w kraju osiągnęła 800 sztuk. Kursowały po miastach a niektóre także w PKS-ie aż do końca lat sześćdziesiątych. Z ośmiuset zachował się do dzisiaj jeden egzemplarz.
A jak już jestem przy cięższym taborze-fota z filmu. STAR 25 z rozpostartym "kurołapem". * * *
Motocykl w filmie to NSU serii T. Nie wiem czy to na pewno 500 czy 600 ale różniły się tylko pojemnością silnika.
Tak wyglądał w stanie fabrycznym. Motocykl nie posiadał oświetlenia, prądnicy ani akumulatora. Zapłon zapewniał iskrownik a oświetlenie można było dokupić-lampę zasilaną acetylenem z karbidowej przetwornicy. W późniejszych egzemplarzach montowano już oświetlenie elektryczne, iskrownik w zestawie z pdnicą (magdyno) oraz akumulator.
Motocykl w filmie z pewnością posiada elektryczne oświetlenie, lecz reflektor w nim zamontowany pochodzi z dużego samochodu. Pomijając wszystkie inne przeróbki, o których właściciel wspomina w poprzedniej części, z pewnością nie ma tu oryginalnego tłumika wydechu a zamiast niego jest nie tłumik a nagłaśniacz I to jeszcze z niewłaściwej strony. Te modele NSU miały wydech po prawej stronie.
Ta przeróbka zagrała w filmie w dłuższym epizodzie, ale zupełnie bez kontekstu (ha,ha-ulubione słowo archeo ).
Na festyn w wesołym miasteczku przyjeżdża właściciel na swoim NSU wraz z dziewczyną. Jednak "sprytnie" przerobiony pojazd odmawia posłuszeństwa i przy aplauzie gapiów następuje próba "reanimacji". Jednak jedynym sposobem na ponowne uruchomienie motocykla jest stosowane od dawna "na pych". Przygodny kierowca, mechanik od karuzeli, nie ma zielonego pojęcia o przeróbkach dokonanych w motocyklu, więc po uruchomieniu odbywa szaleńczą jazdę po terenie dokonując zniszczeń i siejąc panikę wśród gawiedzi. Przy okazji widać, że dwie puszki po maskach p-gas pełnią w "enesiaku" rolę puszek na narzędzia.
Motocykl wraz z jeźdźcem wykonuje różne terenowe akrobacje i w końcu wpada do stawku. CDN
We Francji ten model zyskał natychmiast przydomek NEZ de COCHON czyli świński ryj, ze względu na wysuniętą maskę.W kolejnych latach sprowadzono kolejne egzemplarze i ich liczba w kraju osiągnęła 800 sztuk. Kursowały po miastach a niektóre także w PKS-ie aż do końca lat sześćdziesiątych. Z ośmiuset zachował się do dzisiaj jeden egzemplarz.
A jak już jestem przy cięższym taborze-fota z filmu. STAR 25 z rozpostartym "kurołapem". * * *
Motocykl w filmie to NSU serii T. Nie wiem czy to na pewno 500 czy 600 ale różniły się tylko pojemnością silnika.
Tak wyglądał w stanie fabrycznym. Motocykl nie posiadał oświetlenia, prądnicy ani akumulatora. Zapłon zapewniał iskrownik a oświetlenie można było dokupić-lampę zasilaną acetylenem z karbidowej przetwornicy. W późniejszych egzemplarzach montowano już oświetlenie elektryczne, iskrownik w zestawie z pdnicą (magdyno) oraz akumulator.
Motocykl w filmie z pewnością posiada elektryczne oświetlenie, lecz reflektor w nim zamontowany pochodzi z dużego samochodu. Pomijając wszystkie inne przeróbki, o których właściciel wspomina w poprzedniej części, z pewnością nie ma tu oryginalnego tłumika wydechu a zamiast niego jest nie tłumik a nagłaśniacz I to jeszcze z niewłaściwej strony. Te modele NSU miały wydech po prawej stronie.
Ta przeróbka zagrała w filmie w dłuższym epizodzie, ale zupełnie bez kontekstu (ha,ha-ulubione słowo archeo ).
Na festyn w wesołym miasteczku przyjeżdża właściciel na swoim NSU wraz z dziewczyną. Jednak "sprytnie" przerobiony pojazd odmawia posłuszeństwa i przy aplauzie gapiów następuje próba "reanimacji". Jednak jedynym sposobem na ponowne uruchomienie motocykla jest stosowane od dawna "na pych". Przygodny kierowca, mechanik od karuzeli, nie ma zielonego pojęcia o przeróbkach dokonanych w motocyklu, więc po uruchomieniu odbywa szaleńczą jazdę po terenie dokonując zniszczeń i siejąc panikę wśród gawiedzi. Przy okazji widać, że dwie puszki po maskach p-gas pełnią w "enesiaku" rolę puszek na narzędzia.
Motocykl wraz z jeźdźcem wykonuje różne terenowe akrobacje i w końcu wpada do stawku. CDN
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.