Motocykle na " służbie"

Czołgi, pojazdy wojskowe, samoloty, okręty i inne pojazdy
Awatar użytkownika
Catadero
Forumowy reporter
Forumowy reporter
Posty: 1668
Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
Województwo: Wybierz

Re: Motocykle na " służbie"

Post autor: Catadero »

Napisałem-to nie jest HD.
W zasadzie z Harlaya to jest tylko "dizajn".
Jeśli jest na forum ktoś z Chełmna to legendy o konstruktorze ciekawych pojazdów powinien znać.
Ten motocykl zbudowany jest na bazie ramy (odpowiednio zmodyfikowanej, ciętej i uzupełnionej) od poczciwego Junaka. Źródłem napędu był silnik Syreny połączony ze skrzynia biegów Junaka. Oczywiście chłodzony cieczą. I praktycznie wszystkie części są wykonane ręcznie.
Z tej samej "pracowni" wyszło jeszcze kilka innych, ciekawych konstrukcji-jak np. Batmobil na trzech kołach od UAZ-a czy motocykl (chyba) z silnikiem od ciągnika i z ciągnioną przyczepą-wszystko obszyte futrami i skórami.

C.
Awatar użytkownika
człowiekpiachu
Generał Dywizji
Generał Dywizji
Posty: 1633
Rejestracja: 2 lis 2012, o 15:43
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Lokalizacja: Roztocze.

Re: Motocykle na " służbie"

Post autor: człowiekpiachu »

Sokół?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Każdy ma prawo do własnego zdania.
Awatar użytkownika
CYGAN
Marszałek
Marszałek
Posty: 7776
Rejestracja: 9 wrz 2012, o 22:48
Województwo: Wybierz

Re: Motocykle na " służbie"

Post autor: CYGAN »

człowiekpiachu pisze:Sokół?
Piękny :o i ten kufer zamiast kosza :)
Cyga...
Awatar użytkownika
Catadero
Forumowy reporter
Forumowy reporter
Posty: 1668
Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
Województwo: Wybierz

Re: Motocykle na " służbie"

Post autor: Catadero »

Niestety. Nie jest to Sokół 1000. To jeden z modeli Harley'a z przełomu lat 1920/30. Słabo widać, ale najprawdopodobniej to model 1200 z rozrządem ioe JG lub JGH. Te motocykle były z powodzeniem sprzedawane w Polsce międzywojennej.

C.
Awatar użytkownika
Catadero
Forumowy reporter
Forumowy reporter
Posty: 1668
Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
Województwo: Wybierz

Re: Motocykle na " służbie"

Post autor: Catadero »

Kiedyś, powiedzmy dawno temu, w jednym z podwarszawskich gospodarstw sadowniczych trafiłem na takiego INDIAN'a. Nie był na sprzedaż a zostało mi tylko to jedno zdjęcie.
DSCF7929.JPG
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
witia
ST-SIERZANT
ST-SIERZANT
Posty: 155
Rejestracja: 25 paź 2012, o 12:23
Województwo: Wybierz

Re: Motocykle na " służbie"

Post autor: witia »

Piach jest sahara jest
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
witia
ST-SIERZANT
ST-SIERZANT
Posty: 155
Rejestracja: 25 paź 2012, o 12:23
Województwo: Wybierz

Re: Motocykle na " służbie"

Post autor: witia »

następny
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Catadero
Forumowy reporter
Forumowy reporter
Posty: 1668
Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
Województwo: Wybierz

Re: Motocykle na " służbie"

Post autor: Catadero »

No to poznajcie i inne motocykle.
Belgijski motocykl FN produkowany przez Fabrique Nationale d'Armes de Guerre w Herstal. Fabryka utworzona jako producent karabinów Mauser, z czasem rozszerzyła asortyment o produkcję broni myśliwskiej i pistoletów. Prawie od początku istnienia FN produkowała również motocykle. Jednym z nich jest FN 500 OHV z roku 1928.
DSCF3830.JPG
DSCF3831.JPG
DSCF3833.JPG
DSCF3829.JPG
DSCF3828.JPG
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Catadero
Forumowy reporter
Forumowy reporter
Posty: 1668
Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
Województwo: Wybierz

Re: Motocykle na " służbie"

Post autor: Catadero »

Kolejny, mało znany motocykl. Tym razem francuski.
Firma Terrot powstała w 1862 r. jako producent maszyn do szycia w Cannstatt- w Niemczech a w 1867 r. powstał oddział firmy w Dijon-Francja. Filia francuska, producent maszyn do szycia i maszyn dziewiarskich w 1890 roku do profilu produkcji dołączył rowery a już w 1902 drugim połączył wzmocniony rower Terrot ze szwajcarskim silnikiem Zedel i zaczął produkować motocykle. Początkowo z obcymi silnikami JAP, MAG czy Chater-Lea. Produkcja szła dobrze a w 1915 roku armia francuska złożyła zamówienie na motocykle 500 cm. Od roku 1926 Terrot produkuje już własne silniki dwu i czterosuwowe do swoich motocykli. Również dwucylindrowe.
Jednym z tych egzemplarzy jest pokazany poniżej, prawie całkowicie oryginalny motocykl Terrot 200cm z jednocylindrowym silnikiem dwusuwowym.
DSCF3797.JPG
DSCF3804.JPG
DSCF3798.JPG
DSCF3801.JPG
DSCF3803.JPG
DSCF3799.JPG
DSCF3806.JPG
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
CYGAN
Marszałek
Marszałek
Posty: 7776
Rejestracja: 9 wrz 2012, o 22:48
Województwo: Wybierz

Re: Motocykle na " służbie"

Post autor: CYGAN »

Catadero piękne maszyny :o
Powiedz mi jeszcze gdzie takie cuda techniki można zobaczyć na żywo.?
Cyga...
Awatar użytkownika
Catadero
Forumowy reporter
Forumowy reporter
Posty: 1668
Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
Województwo: Wybierz

Re: Motocykle na " służbie"

Post autor: Catadero »

Na niektórych zlotach, czasem jeszcze w garażach, szopkach, piwnicach (ale już ciężko coś zobaczyć, bo ludzie są nieufni i za próg rzadko wpuszczają). A najczęściej na moich zdjęciach, robionych przez kilkadziesiąt lat 8-) .
W każdym razie będę starał się trochę fotek wstawiać by rzesza użyszkodników wiedziała, że świat motocykli to nie tylko japończyki i ruski a świat starych motocykli nie zaczął się od eshaelki i skończył na Junaku. A po drodze był tylko Wujka Franka Motór. :(

C.
Awatar użytkownika
Catadero
Forumowy reporter
Forumowy reporter
Posty: 1668
Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
Województwo: Wybierz

Re: Motocykle na " służbie"

Post autor: Catadero »

Kolejny motocykl to angielska sześćsetka z 1934 roku - BSA model M 34-12 Sloper o pojemności 595 cm. Model znacznie rzadszy od wcześniej produkowanej wersji z silnikiem 500cm.
DSCF3816.JPG
DSCF3818.JPG
DSCF3820.JPG
DSCF3823.JPG
DSCF3824.JPG
DSCF3826.JPG
DSCF3750.JPG
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Catadero
Forumowy reporter
Forumowy reporter
Posty: 1668
Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
Województwo: Wybierz

Re: Motocykle na " służbie"

Post autor: Catadero »

Uprzedzając pytania :rotfl: , które zapewne by padły informuję, że emblemat, który tak zaciekawił Marcina (właściciel besy) wygląda tak:
DSCF3815.JPG
:zakrywa: C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Gre-gre
Zasłużony
Zasłużony
Posty: 804
Rejestracja: 30 paź 2012, o 21:53
Województwo: Wybierz

Re: Motocykle na " służbie"

Post autor: Gre-gre »

Muzeum Powstania w Warszawie.

Obrazek
Awatar użytkownika
Catadero
Forumowy reporter
Forumowy reporter
Posty: 1668
Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
Województwo: Wybierz

Re: Motocykle na " służbie"

Post autor: Catadero »

BMW R-12.
Coś starszego.
Motocykl TORPEDO wyprodukowany przez firmę Trojan & Nagl z miejscowości Kolin w pobliżu Pragi.około roku 1908. W zasadzie produkt czeski, chociaż wykonany pod panowaniem Franciszka Józefa I - cesarza Austro-Węgier. W zasadzie wiadomości o producencie są bardzo skąpe. Wiadomo, że firma istniała w latach 1900-1920 jako producent rowerów, motocykli z silnikami jedno i dwu cylindrowymi oraz przypuszczalnie wykonano kilka egzemplarzy małego samochodu. Znanych jest kilka motocykli TORPEDO oraz kilkanaście silników.
DSCF4321.JPG
DSCF4323.JPG
DSCF4324.JPG
Motocykl z silnikiem dwucylindrowym. Cylindry ślepe, tzn. odlane w jednym bloku z głowicami. Zawory umieszczone na przeciw siebie-wydechowy dolny, ssący górny samoczynny (nie sterowany rozrządem a otwierający się pod wpływem ssania). Pojemność ok. 800 cm. Brak skrzyni biegów. Napęd przenoszony z silnika poprzez pas transmisyjny na tylne koło. Do ruszenia z miejsca i jazdy konieczne było dociśnięcie rolki pośredniej do pasa. Rozruch silnika - kręcenie pedałami w motocyklu ustawionym na podstawce-tylne koło w górze. Zatrzymanie-bardzo słabiutki hamulec.
W roku 2011 znany czeski restaurator zabytkowych pojazdów, Pavel Malanik, zaprezentował zbudowany przez siebie motocykl TORPEDO, który w latach 1908/09 został przez firmę Trojan & Nagl zbudowany w jednym egzemplarzu i do czasów obecnych zachowało się tylko kilka jego wizerunków. Właśnie na bazie widlastej osiemsetki powstał czterocylindrowy prototyp o poj. 1600.

http://www.youtube.com/watch?v=PrhJCN2xK4U


C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pojazdy”