Zamek w Rynie

Architektura, wnętrza, wystroje itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jc leczna
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 1204
Rejestracja: 24 gru 2012, o 11:00
Województwo: Wybierz
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Zamek w Rynie

Post autor: jc leczna » 25 lip 2014, o 13:01

Zamek w Rynie – położony na wzniesieniu pomiędzy Jeziorem Ryńskim i Ołowskim, mieści się przy Placu Wolności.

Zbudowany w stylu gotyckim przez wielkiego mistrza zakonu krzyżackiego Winricha von Kniprode w 2 połowie XIV wieku na planie czworoboku z dziedzińcem, w miejscu drewnianej warowni. Był siedzibą komturów, później wójtów krzyżackich. U schyłku XIV wieku komturem na zamku był Konrad von Wallenrode, który zainspirował Adama Mickiewicza do napisania poematu "Konrad Wallenrod". Po 1525 był siedzibą starostów książęcych. W 1853 przebudowany na więzienie. Zachowały się liczne fragmenty pierwotnego założenia. m.in. wieża z klatką schodową i sklepienia piwniczne.
Obecnie Mazurskie Centrum Kongresowo-Wypoczynkowe "Zamek - Ryn" (hotel, restauracja, Centrum Rekreacji).

http://www.zamekryn.pl/
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zamek_w_Rynie
Polecam :spoko:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
nie propaguje hitleryzmu , nazizmu ! , ale zbierać mozna bo to historia !
Awatar użytkownika
jc leczna
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 1204
Rejestracja: 24 gru 2012, o 11:00
Województwo: Wybierz
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Re: Zamek w Rynie

Post autor: jc leczna » 25 lip 2014, o 13:09

cz.2
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
nie propaguje hitleryzmu , nazizmu ! , ale zbierać mozna bo to historia !
Awatar użytkownika
jc leczna
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 1204
Rejestracja: 24 gru 2012, o 11:00
Województwo: Wybierz
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Re: Zamek w Rynie

Post autor: jc leczna » 25 lip 2014, o 13:11

:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
nie propaguje hitleryzmu , nazizmu ! , ale zbierać mozna bo to historia !
Awatar użytkownika
PINGWIN
Generał Dywizji
Generał Dywizji
Posty: 1958
Rejestracja: 14 kwie 2013, o 14:47
Województwo: Wybierz
Lokalizacja: lubelskie

Re: Zamek w Rynie

Post autor: PINGWIN » 25 lip 2014, o 20:27

Spoko fotki jajko, zazdroszczę wycieczki :pozdro:
"Śmierć żołnierza jest święta,
Łamie nakaz nienawiści.
Przyjaciel i wróg, już wolni od ran
Są warci tej samej miłości i chwały"
K. Lipiński
Awatar użytkownika
jc leczna
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 1204
Rejestracja: 24 gru 2012, o 11:00
Województwo: Wybierz
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Re: Zamek w Rynie

Post autor: jc leczna » 25 lip 2014, o 20:41

Dzięki :zgoda:
nie propaguje hitleryzmu , nazizmu ! , ale zbierać mozna bo to historia !
Wrobel
Szeregowy
Szeregowy
Posty: 1
Rejestracja: 8 cze 2015, o 14:17
Województwo: Wybierz

Zamek w Rynie

Post autor: Wrobel » 8 cze 2015, o 14:32

Ze swojej strony polecam artykuł o jeziorze Ryńskim i samym mieście. O zamku tylko ogólnie ale fajnie jest dowiedzieć się też czegoś o okolicy:
http://czarter-jachtow-mazury.pl/przewo ... -mazurach/
Awatar użytkownika
radoslav
Podporucznik
Podporucznik
Posty: 450
Rejestracja: 13 mar 2014, o 15:47
Województwo: Wybierz
Lokalizacja: Prusy Wschodnie

Zamek w Rynie

Post autor: radoslav » 9 cze 2015, o 15:35

Drobna poprawka... Nie jezioro Ołowskie tylko Ołów. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
radoslav
Podporucznik
Podporucznik
Posty: 450
Rejestracja: 13 mar 2014, o 15:47
Województwo: Wybierz
Lokalizacja: Prusy Wschodnie

Zamek w Rynie

Post autor: radoslav » 9 cze 2015, o 18:07

i sorki że wbijam w temat ale Ryn jest moim miastem rodzinnym więc temat jest mi bardzo bliski... a tak Ryn wygląda z lotu ptaka... :pozdro:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
radoslav
Podporucznik
Podporucznik
Posty: 450
Rejestracja: 13 mar 2014, o 15:47
Województwo: Wybierz
Lokalizacja: Prusy Wschodnie

Zamek w Rynie

Post autor: radoslav » 9 cze 2015, o 18:10

a tak na marginesie jc leczna wbijasz mi na rejony i nic nie gadasz... zimnego piwka byśmy się napili... :piwko:
Awatar użytkownika
jc leczna
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 1204
Rejestracja: 24 gru 2012, o 11:00
Województwo: Wybierz
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Zamek w Rynie

Post autor: jc leczna » 10 cze 2015, o 10:24

radoslav pisze:a tak na marginesie jc leczna wbijasz mi na rejony i nic nie gadasz... zimnego piwka byśmy się napili... :piwko:
Nie wiedziałem :piwko: :mur: pw
nie propaguje hitleryzmu , nazizmu ! , ale zbierać mozna bo to historia !
Awatar użytkownika
radoslav
Podporucznik
Podporucznik
Posty: 450
Rejestracja: 13 mar 2014, o 15:47
Województwo: Wybierz
Lokalizacja: Prusy Wschodnie

Zamek w Rynie

Post autor: radoslav » 10 cze 2015, o 11:03

spoko :spoko: następnym razem... świat się przecież (chyba) nie kończy :pozdro:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zamki, pałace, dworki, wille”